אפילו בסוני הופתעו מהמכירות המצוינות של הפלייסטיישן VR
מכירות של כמעט מיליון יחידות של משקפי המציאות המדומה בארבעה חודשים הפכו את סוני לשחקנית מובילה בתחום בו מתחרות מולה גם פייסבוק, מיקרוסופט וגוגל
המציאות המדומה והמציאות המוגברת הם התחומים החמים הבאים שתעשיית הטכנולוגיה מקווה שיניעו את קטר החדשנות. פייסבוק, מיקרוסופט, גוגל, HTC וסמסונג הן השחקניות החזקות בתחום, אבל מדיווח שהתפרסם היום (ב') עולה שסוני עשויה להיות הצב שינצח את כולן. החברה הודיעה שהיא מכרה כמעט מיליון יחידות (כ-915 אלף) של הפלייסטיישן VR, משקפי המציאות המדומה לקונסולת המשחקים שלה.
- ה-NBA עולה על המגרש הווירטואלי: תחנוך ליגת גיימינג רשמית ב-2018
- מארוול תשיק סדרת משחקי וידאו שמבוססים על דמויות הנוקמים
- סוני חשפה את אקספריה XZ: המצלמה שוב במרכז
היקף המכירות הנרחב והמהיר (הקונסולה הושקה לפני כ-4 חודשים) הפתיע אפילו את סוני עצמה. עד כדי כך, שכאשר מנהל המוצר של סוני התבקש להעביר הערכת ייצור, הוא נקב במספר קטן מתוך זהירות יתרה, וכעת החברה עלולה למצוא את עצמה ללא מוצרים לספק לשחקנים הנלהבים. מאז הושקו המשקפיים באוקטובר שעבר, תור של לקוחות נלהבים נוצר כמעט בכל חנות בה הם נמכרים.
סוני הביסה את יריבותיה הישירות, אוקולוס שמכרה על פי הדיווחים של חברת המחקר SuperData רק כרבע מיליון יחידות ו-HTC שמכרה לפי ההערכות כ-420 אלף יחידות ממשקפי ה-Vive שלה. יותר מכך, HTC היא יצרנית בעלת יכולת ייצור מוגבלת הרבה יותר מסוני, ופייסבוק הסתבכה בפרשיה משפטית שעשויה לגזול ממנה את היכולת למכור משחקים למשקפי האוקולוס ואולי לאבד את הפטנט עליהם לחלוטין.
מיקרוסופט עדיין לא השיקה את ההולולנס באופן רשמי, ולאחרונה הודיעה שהגרסה הבאה שלהם כנראה לא תגיעו לחנויות לפני 2019. גוגל וסמסונג מציעות משקפי מציאות וירטואלית שמתבססים על סמארטפונים - פלטפורמה מוגבלת בהרבה מאשר הפלייסטיישן 4 שמגיעה עם קטלוג משחקים ומצבור מפתחים נרחב מאוד. עם כל הנתונים האלה, יכול מאוד להיות שהמלכה הבאה של תחום המציאות הווירטואלית תהיה סוני ולא מתחרותיה.