הרובוט של מיקרוסופט יזהה לקוחות קבועים במסעדת ראמן בטוקיו
המערכת משתמשת בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של מיקרוסופט. התשלום החודשי עבורה יעמוד על 264 דולר
רובוט של מיקרוסופט יפן וחברת פיתוח המערכות היפנית הדווטרס ישרת לקוחות במסעדות ורשתות קמעונאיות — כך דיווחה סוכנות הידיעות היפנית ניקיי.
- רובוטים לא משלמים מס הכנסה
- כמו בני אדם: ביל גייטס מציע להטיל מס על הרובוטים בתעשייה
- הארץ המובטלת: הממשלות לא ערוכות להחלפת אלפי עובדים ברובוטים
מערכת ההפעלה של הרובוט שהושקה באופן רשמי ב־17 בפברואר, משלבת בין הטכנולוגיה של מיקרוסופט אזור, שירות אינטליגנציה מלאכותית מבוסס ענן שכולל זיהוי פנים ואינטראקציה מילולית ובין שירות הענן של הדווטרס, שמתקשר עם רובוטים אחרים באינטרנט כדי לשאוב מהם מידע.
קופוני הנחה וברכת שלום
הרובוטים המשתמשים במערכת המשולבת יכולים לזהות את פני הלקוחות ולדבר איתם בשפה טבעית כאשר הם מבקרים בחנויות ומסעדות. המערכת שולחת את פרטי הלקוח למחשבי טאבלט שנמצאים אצל נותני שירות אנושיים כדי לשפר את יכולתם לעזור ללקוחות. המערכת מעריכה את גיל ומגדר הלקוחות באמצעות האינטליגנציה המלאכותית שלה. לאחר מכן בעלי המסעדה או בעלי החנות יכולים לשלב את המידע שאסף הרובוט עם נתוני המכירות שלהם, בכדי לנתח מגמות צרכניות ולפתח בהתאם מוצרים ושירותים חדשים.
המערכת נמצאת בהרצת מבחן מאז ינואר במסעדת ראמן בטוקיו, שם תפקידו של הרובוט לברך לשלום את הלקוחות שהכניסו את פניהם למאגר ממוחשב מבעוד מועד באמצעות אפליקציה בטלפון החכם. בנוסף, הרובוט מנפיק ללקוחות קופוני הנחה המתבססים על תדירות הביקורים שלהם במסעדה. הניסוי היה כה מוצלח, שבמסעדה החליטו שהם מאמצים את המערכת במלואה ויכניסו אותה לשימוש בהמשך.
מלצר ובאריסטה
שתי החברות ביצעו בדיקות יעילות של הרובוט בפאב בטוקיו ובחדר כושר בעיר יוקוהמה שמדרום לטוקיו, שם בדקו האם הרובוטים מסוגלים לשפר את שביעות רצון הלקוחות. הספקית העיקרית של המערכת תהיה חברת הדווטרס, שמקווה למכור את המערכת לכל הפחות ל־200 חברות עד שנת 2020. התשלום החודשי עבור שימוש במערכת יעמוד על כ־30 אלף ין (כ־264 דולר).
שימוש ברובוטים בתעשיות שונות אינו דבר חדש. כך למשל, ברשת מסעדות הראמן Fuamen היפנית מגישים רובוטים את האוכל לסועדים מאז שנת 2008. אפשרות נוספת הצוברת פופולריות היא הזמנת המזון באפליקציה ייעודית מבעוד מועד, כך שהלקוח אינו צריך לתקשר עם מלצר בשום שלב משלבי ההזמנה. על פי המודל הזה נפתח בסן פרנסיסקו בחודש שעבר בית קפה המופעל בלעדית על ידי באריסטה רובוטית בשם קפה X.