סנאפ מתקשה להרשים משקיעים פוטנציאליים שחוששים מהתחרות מול פייסבוק
במהלך פגישה עם משקיעים בניו יורק הם הביעו חשש מהניסיונות המוצלחים של פייסבוק לחקות תכונות שונות של סנאפצ'ט ומההאטה בקצב הגידול במספר המשתמשים
סנאפ, החברה האם של סנאפצ'ט, מתקשה להרשים משקיעים פוטנציאלים במהלך הרודשואו שהיא מנהלת בימים אלו לקראת ה-IPO שלה. במרכז הדיונים חשש שהחברה לא יכולה להתחרות בקנה מידה גדול עם פייסבוק.
- האסטרטגיה של סנאפ: להתמקד בחומרה ולהקדים את פייסבוק
- דיווח: הנפקת סנאפ תצא לדרך ב-2 למרץ
- הנפקת סנאפ תהיה לפי שווי של בין 19.5 ל-22.2 מיליארד דולר
לפי דיווח של בלומברג, במהלך פגישה עם משקיעים שנערכה אתמול בניו יורק נשאלו המייסד והמנכ"ל אוון שפיגל ובכירים אחרים בחברה על ההאטה בקצב הגידול במספר המשתמשים. אלו, בתגובה, האשימו את המצב בבעיות מוצר באפליקציית האנדרואיד של סנאפצ'ט. אבל התשובה התקבלה בהיסוס. "לציין בעיות באנדרואיד זה להתעלם מהפיל בחדר, שהוא אינסטגרם", אמר לבלומברג שון שטיפל, מנהל השקעות ב-Navy Capital. "הם התחמקו מלהשיב על הנושא של גידול במספר המשתמשים".
המשקיעים בפגישה חששו בעיקר מהניסיונות המוצלחים של פייסבוק לחקות תכונות שונות של סנאפצ'ט, ובפרט מהחיקוי של אפליקציית שיתוף התמונות שלה, אינסטגרם, לתכונת Stories של סנפאצ'ט. לאינסטגרם יש כבר 150 מיליון משתמשים פעילים ביום, מעט פחות מ-158 מיליון המשתמשים של סנאפצ'ט. השבוע השיקה גם ווטסאפ של פייסבוק תכונה דומה. ולדברי משקיעים, אם חיקויים אלו יקשו על סנאפצ'ט להגדיל את בסיס המשתמשים שלה, החברה תידרש לספק הסבר משמעותי יותר מאשר בעיות מוצר באנדרואיד כשתתחיל לפרסם דו"חות רבעוניים לאחר ההנפקה.
בינתיים לא מוצגים למשקיעים הפוטנציאליים הסברים או פתרונות מספקים. ראשי החברה נמנעים מלעסוק בתוכניות עתידיות שלה, ומתמקדים בעיקר בשיטות להגברת הרווחיות של סנאפצ'ט.
בנוגע לעלויות החברה, שחלק ניכר מהן הינו תשלום של מיליארדים בעבור שירותי ענן שמספקות לה גוגל ואמזון, השיבה סנאפ שהיא מעריכה שעלויות אלו ירדו לאור תחרות בין ענקיות הטכנולוגיה על המחיר. כן ציינה סנאפ שהיא פתוחה לבניית מרכז נתונים משלה בעתיד.