תראו מי מתקשר: אמזון וגוגל עובדות על שילוב שיחות טלפון ברמקולים החכמים
גוגל הום ואלקסה עשויים לתפוס בקרוב את מקומו של מכשיר הטלפון הביתי, בתנאי שהיצרניות יצליחו להתגבר על כמה מכשולים רגולטוריים ולמצוןא מודל עסקי מתאים
אמזון וגוגל צפויות לשלב בקרוב שירותי טלפוניה ברמקולים החכמים שלהן, כך עולה מדיווח של "הוול סטריט ג'ורנל" אתמול (ד'). על פי הדיווח, בקרוב נוכל לבקש מהרמקול לחייג עבורנו לכל איש קשר ולנהל דרכו שיחות .
- אל תתנו להם רובים: הבינה המלאכותית של גוגל לא בוחלת באלימות
- ראש בעננים: מדוע בחרה סנאפ להיכבל לענן של גוגל
- עוד חידוש של אמזון: להזמין באינטרנט, לאסוף מהמשאית
גוגל עשויה להשיג את אמזון בתחרות הזו. לחברה יש כבר כיום פעילות כספקית סלולר, שניתן להמיר בקלות יחסית להפעלת שיחות מבוססות IP (דרך האינטרנט). אמזון לעומת זאת כבר משתפת פעולה במוצר אחר - Chyme, עליו הכריזה אתמול (ד') עם וונאג', ספקית תקשורת VoIP שכבר נמצאת בעסקי הטלפוניה הביתית.
המוצר של אמזון, וונאג' ו-Level 3 הוא למעשה מרכזייה בענן (PBX) שמיועדת לעסקים קטנים ובינוניים. החברות אמנם לא הכריזו על שילוב התכונה הזו עם שירות אלקסה שמפעיל את הרמקולים החכמים של אמזון.
מנהל מרכז הפיתוח של וונאג' בישראל, שגיא דודאי, אמר ל"כלכליסט" שהוא לא יכול להעיד על התוכניות העתידיות של אמזון או וונאג' בתחום, אך שהדבר בהחלט אפשרי מבחינה טכנית. למעשה, אחד מהפיתוחים של המרכז הישראלי הוא אפליקציית אלקסה שמשמשת לביצוע שיחות טלפון דרך רמקול האקו. במסגרת הדגמה שנערכה עבור "כלכליסט" בקיץ שעבר במשרדי וונאג' בישראל, הוצגה גם האפשרות הזו.
עוד בעיה טכנית עמה צריכים המפתחים של גוגל ואמזון להתמודד היא העברת השיחה לסמארטפון או שימוש במספרי חירום כגון מוקד 100 בישראל או 911 בארה"ב שאינם מוסדרים בשלב זה דרך לשיחות מבוססות אינטרנט.
המעבר לשיחות טלפון הינו השלב ההגיוני הבא עבור רמקולים חכמים או שירותי סיוע דיגיטליים, כגון גוגל הום או אמזון אלקסה. השימוש בקול כדי לייצר שיחות טלפון הוא פשוט למדי ליישום מבחינה טכנית, אך מה שמעכב את העניין הוא יותר השילוב של היכולת במפת הדרכים העסקית של החברה ומציאת המודל העסקי המתאים להפעלתו.