דיווח: פייסבוק רוצה להיכנס לעסקי המוזיקה
הרשת החברתית מנהלת מגעים לקבלת רישיונות להצגת שירים וקליפים בתמורה להבטחה להימנע מפיראטיות ולשתף את חברות המוזיקה בהכנסות מפרסום
פייסבוק מנהלת מגעים עם חברות המוזיקה לקבלת רישיונות להצגת שירים וקליפים ברשת החברתית ולפרסום תכנים רשמיים מצד חברות המוזיקה עצמן – כך לפי דיווח של בלומברג.
- פייסבוק נכנעה למפרסמים: תעמיד עצמה לביקורת חיצונית
- מספר המשתמשים בפייסבוק לייט שמפותחת בישראל הוכפל תוך שנה
- פייסבוק רוצה להחליף את ארגוני הסיוע
לפי הדיווח, הדיונים בין הצדדים מורכבים ועוסקים בדרכים למנוע הפרת זכויות יוצרים בסרטונים שמעלים משתמשים. פייסבוק הבטיחה לחברות המוזיקה שהיא תמנע פיראטיות ותשתף אותן בהכנסות מפרסומות. לדברי מקורות, המגעים עתידים להימשך חודשיים או יותר לפני הגעה לסיכום.
להסכם יכולות להיות השלכות משמעותיות הן על פייסבוק והן על תעשיית המוזיקה. עם קרוב לשני מיליארד משתמשים פעילים בחודש וגידול קבוע בהכנסות מפרסום, הרשת החברתית יכולה לספק לחברות המוזיקה הכנסות חדשות של מיליארדי דולרים. בנוסף, חברות המוזיקה יכולות למנף את העסקה על מנת להפעיל לחץ על יוטיוב, שלדבריהן נוקט בגישה מקלה בכל הנוגע לאכיפת זכויות יוצרים. זאת, אף שב-2016 העביר האתר לתעשייה מיליארד דולר בהכנסות מפרסומות.
בתקופה האחרונה הביעה פייסבוק עניין גובר והולך בתכני וידיאו, ומשקיעה מאמצים ניכרים בקידום תכנים כאלו ממקורות וסוגים שונים. כניסה של קליפים רשמיים לרשת החברתית ומתן תוקף חוקי לשיתוף המוזיקה שכבר מתבצע בה יכול להגביר את פעילות הווידיאו באתר, ואת הכנסות החברה מפרסומות שמוצגות לצד ולפני הקרנת הסרטונים השונים.
"אנחנו מקווים שהם מתקדמים לעבר קבלת רישוי למוזיקה בכל האתר", אמר לבלומברג נשיא ארגון הגג של חברות המוסיקה National Music Publisher Association, דייוויד ישראלייט. "פייסבוק היא חברה עם שווי גבוה מאוד שעושה הרבה כסף, וחלק מהסיבה לכך היא המוזיקה באתר. אנחנו רוצים להיות שותפים עיסקים של פייסבוק. אבל אם זה לא יקרה, המצב ישתנה מהר מאוד".
פייסבוק לא הגיבה לדיווח.