$
אפליקציות

חיקוי, אבל לפניך: הפיצ'ר שאינסטגרם העתיקה מסנאפצ'ט החזיר את המשתמשים

נתונים של תעשיית התוכן והפרסום מצביעים על ירידה חדה בצפייה ב"סיפורים" בסנאפצ'ט מאז אינסטגרם השיקה כלי זהה באוגוסט

נמרוד צוק 17:5531.01.17
מאז הוסיפה פייסבוק לאפליקציית אינסטגרם את פיצ'ר "סיפורים" שמחקה את הפיצ'ר המרכזי של סנאפצ'ט בעל השם הזהה, צנח השימוש בכלי המקורי בעשרות אחוזים, כך טוען דיווח באתר טקראנץ' המתבסס על שורה של מקורות בתעשיית התוכן והפרסום. החשיפה מגיעה במועד בעייתי מאוד עבור סנאפ, שמתכננת (על פי דיווחים לא רשמיים) להגיש את התשקיף לקראת הנפקת הצפויה כבר בימים הקרובים.

 

על פי בדיקת חברת האנליטיקה דלמונדו, שבחנה יותר מ-21 אלף סיפורי סנאפצ'ט, מאז השיקה אינסטגרם את הכלי המתחרה שלה באוגוסט צנח מספר המשתמשים הממוצע שצופה בכל אחד מהסיפורים בכ-40%. נתון אחר, של חברת השיווק הדיגיטלי The Amplify, מראה כי סיפור ממוצע באינסטגרם זוכה למספר צפיות גדול יותר ב-28% לעומת סנאפצ'ט. גם מיקומה של האפליקציה במצעד ההורדות של אפל סבל מירידה משמעותית מאז אוגוסט - מהמקום השלישי במצעד האמריקאי למקום ה-11, על פי נתוני AppAnnie.

 

החיקוי מבית אינסטגרם החיקוי מבית אינסטגרם

 

נתון נוסף סיפק סוכן כוכבי הרשת צ'ארלי באפין, שטען כי הוא ראה ירידה עקבית אצל מרבית הלקוחות שלו, כאשר אחד מהם צנח מ-330 אלף צפיות ביום בסיפורים שהוא פרסם ל-200 עד 250 אלף צפיות בלבד. לדברי סוכנות המדיה פייטר אינטראקטיב חלה ירידה של 15% ויותר בצפיות בקרב לקוחותיה.

 

חלק מהירידה בנתונים מוסברת בשינוי שביצעה סנאפצ'ט באוקטובר באופן צריכת הסיפורים: החברה ביטלה את האפשרות לצפות בכל הסיפורים החדשים שמשתמש מסוים קיבל ברצף אוטומטי והחליפה אותה בבחירה ידנית של הסיפורים בלבד. המטרה היתה לספק למשתמשים תכנים רלבנטיים יותר אבל התוצאה היתה ירידה במספר הצפיות הכולל.

 

בסנאפצ'ט, "סיפור" הוא מקבץ של תמונות וסרטונים, לעתים בתוספת טקסט ושרבוטים, שהמשתמש מפרסם לצפיה על ידי כלל החברים שלו, כאשר לאחר 24 שעות התכנים נמחקים מאליהם. הגרסה של אינסטגרם זהה כמעט לחלוטין. אולם בניגוד לסנאפצ'ט, בה רשימת הסיפורים מופיעה באחד המסכים הפנימיים, באינסטגרם היא נגישה דרך פס בראש הפיד שמוצג כל העת ומקיף בעיגולים צבעוניים את תמונות החברים כאשר מי מהם מפרסם סיפור חדש. הצפה אגרסיבית זו, יחד עם מספר המשתמשים הגדול של אינסטגרם, אפשר לחברה להגיע בזמן קצר ל-100 מיליון צפיות ביום בפיצ'ר החדש. פייסבוק בוחנת כעת אפשרות להוספת פיצ'ר דומה גם לרשת החברתית המרכזית שלה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x