חיקוי, אבל לפניך: הפיצ'ר שאינסטגרם העתיקה מסנאפצ'ט החזיר את המשתמשים
נתונים של תעשיית התוכן והפרסום מצביעים על ירידה חדה בצפייה ב"סיפורים" בסנאפצ'ט מאז אינסטגרם השיקה כלי זהה באוגוסט
- Feedvisor גייסה 20 מיליון דולר מהמשקיעה של סנאפצ'ט ו-Airbnb
- סנאפצ'ט נערכת להנפקה: תמנה בכיר בסוני ליו"ר
- רוכשי המניות בהנפקה של סנאפ לא יקבלו זכות הצבעה
נתון נוסף סיפק סוכן כוכבי הרשת צ'ארלי באפין, שטען כי הוא ראה ירידה עקבית אצל מרבית הלקוחות שלו, כאשר אחד מהם צנח מ-330 אלף צפיות ביום בסיפורים שהוא פרסם ל-200 עד 250 אלף צפיות בלבד. לדברי סוכנות המדיה פייטר אינטראקטיב חלה ירידה של 15% ויותר בצפיות בקרב לקוחותיה.
חלק מהירידה בנתונים מוסברת בשינוי שביצעה סנאפצ'ט באוקטובר באופן צריכת הסיפורים: החברה ביטלה את האפשרות לצפות בכל הסיפורים החדשים שמשתמש מסוים קיבל ברצף אוטומטי והחליפה אותה בבחירה ידנית של הסיפורים בלבד. המטרה היתה לספק למשתמשים תכנים רלבנטיים יותר אבל התוצאה היתה ירידה במספר הצפיות הכולל.
בסנאפצ'ט, "סיפור" הוא מקבץ של תמונות וסרטונים, לעתים בתוספת טקסט ושרבוטים, שהמשתמש מפרסם לצפיה על ידי כלל החברים שלו, כאשר לאחר 24 שעות התכנים נמחקים מאליהם. הגרסה של אינסטגרם זהה כמעט לחלוטין. אולם בניגוד לסנאפצ'ט, בה רשימת הסיפורים מופיעה באחד המסכים הפנימיים, באינסטגרם היא נגישה דרך פס בראש הפיד שמוצג כל העת ומקיף בעיגולים צבעוניים את תמונות החברים כאשר מי מהם מפרסם סיפור חדש. הצפה אגרסיבית זו, יחד עם מספר המשתמשים הגדול של אינסטגרם, אפשר לחברה להגיע בזמן קצר ל-100 מיליון צפיות ביום בפיצ'ר החדש. פייסבוק בוחנת כעת אפשרות להוספת פיצ'ר דומה גם לרשת החברתית המרכזית שלה.