לראשונה זה חמש שנים: האייפון כבר לא מקום ראשון במכירות בסין
לפי נתונים חדשים שהתפרסמו בסופ"ש, האייפון 6S מכר "רק" 12 מיליון יחידות בשנה שעברה במדינה, לעומת המכשיר המקומי ה-OPPO R9 שמכר 17 מיליון יחידות והשתלט על 4% מהשוק הסיני. הערכות: הסינים ימתינו לאייפון 8 ולא ינהרו אחרי האייפון 7
2016 תיזכר באפל כשנה שעדיף לשכוח. על פי מחקר שפורסם אתמול (שישי) האייפון כבר לא הסמארטפון הנמכר בסין בפעם הראשונה מזה חמש שנים. על הדיווח שפורסם ב-CNBC, המכשיר של אפל נכנע למכשיר מקומי, ה-OPPO R9.
קראו עוד בכלכליסט:
- אייפון תוצרת הודו? אפל לקראת סיכום על פתיחת מפעלי ייצור במדינה
- אפל תובעת מיליארד דולר מקוואלקום: "שולטת באמצעות תמלוגים מוגזמים"
- "סין הפילה בפח את ארה"ב במשך שנים. אי אפשר להמשיך ככה"
האייפון 6S מכר בסין "רק" 12 מיליון יחידות - כ-2% מהשוק המקומי, לעומת ה-R9 שמכר לעומתו כ-17 מיליון יחידות, תוך שהוא משתלט על 4% מהשוק הסיני. OPPO ששייכת לתאגיד BKK, הוא מותג שמציע מכשירים באיכות פרימיום ובמחיר נמוך יחסית לאייפון. BKK מחזיקה בעוד שניים מהמותגים הנחשקים בסין: Vivo ו-וואן פלוס.
המחקר ציין גם שמשלוחי הסמאטרפונים הגיעו לשיא של כל הזמנים עם כ-465 מיליון מכשירים - מה שמייצג עלייה של כ-6% ביחס לשנה הקודמת. עם זאת לא ברור אם המגמה צפויה להימשך מכיוון שהשוק ככל הנראה עשוי להגיע לרווייה מסוימת בשנה-שנתיים הקרובות.
אייפון 6S צילום: אי פי איי
העניין במכשיריה של אפל חזר רק לאחר השקתו של האייפון 7. מה שאומר שהחברה הצליחה להחזיר לעצמה מעט עניין במוצריה - אך זאת רק ברבעון הרביעי של 2016. במקביל ניכר שגם האייפון 7, למרות איכויותיו, עשוי לא להפוך ללהיט המכירות שאפל מצפה לו.
שתי סיבות עיקריות לכך: ראשית, המכשיר החדש לא מציע שינוי מהותי בעיצוב או בתכונות ביחס לקודמו ה-6S; שנית, השמועות על כך שהאייפון הבא (8) עשוי להציע עיצוב מתקדם כגון מסך ללא שוליים וטכנולוגיית תצוגה מבוססת AMOLED כמו במכשירי סמסונג, גורמת לכך שלקוחות רבים יעדיפו להמתין עוד קצת לבואו מאשר לרכוש את ה-7.
עוד תופעה שנצפתה היא ההעדפה של הלקוחות לרכוש אייפון 6S במקום אייפון 7. הסיבה העיקרית היא שמחירו של ה-6S ירד מאוד עם השקתו של המכשיר החדש ועבור רבים השינויים שהוצגו בו כמו הוויתור על שקע האזניות ועמידות במים לא מצדיקים את ההפרש.