"פרויקט העיתונות": פייסבוק מהדקת את שיתוף הפעולה עם גופי החדשות
הרשת החברתית מתחילה להכיר בתפקידה כגוף תקשורת. תוכנית חדשה שיזמה תכלול הכשרות לעיתונאים, תסייע לציבור למצוא מקורות מידע אמינים ותהדק את שיתוף הפעולה של החברה עם גופי חדשות
- ונעבור להכנסות: פייסבוק תשלב פרסומות בסרטונים
- מדוע "סרטון העינויים" שפייסבוק הסירה חזר לככב ברשת החברתית?
- פייסבוק שוכרת עיתונאית בכירה לשעבר כדי להילחם בחדשות המזויפות
המיזם יחל לפעול במהלך השבועות הקרובים כאשר גופי החדשות הראשונים שיקחו בו חלק יהיו "הוושינגטון פוסט" וחברת ווקס מדיה, שמפעילה שורה של אתרים בהם recode ו-The Verge. גם "הניו יורק טיימס" הודיע על כוונתו לקחת חלק בפרויקט בהמשך הדרך.
"שמענו באופן ברור בשנה האחרונה את התהיות בנוגע לתפקיד שלנו באקוסיסטם החדשותי. הן הוסיפו מוטיבציה נוספת לרצון שלנו להיות מעורבים יותר", אמר מנהל המוצר פידג'י סימו, אחד האחראים לפרויקט.
מניע נוסף לחלק של שיתוף הפעולה בפיתוח פיצ'רים חדשים היו תלונות מצד גופי תקשורת רבים על האופן בו התנהלה החברה ביצירת תכונת "מאמרים מיידיים", שפותחה בחשאי כאשר רק בשלבי הפיתוח הסופיים פנתה פייסבוק לגופי תקשורת כשהיא דורשת מהם להתאים עצמם במהירות לדרישות הטכניות של הפורמט.
החברה גם מבצעת מחווה כלפי גופי התקשורת כשהיא משחררת את כלי האנליטיקה CrowdTangle, אותו רכשה בנובמבר, לשימוש חופשי ללא תשלום. הכלי מיועד לעיתונאים ומו"לים שרוצים לעקוב אחר השיחה ברשתות חברתיות והוצע עד כה תמורת דמי מנוי על ידיד הסטארט-אפ שפיתח אותו ונרכש על ידי החברה.