לבקשת המשטר בסין: אפל מעלימה את "הניו יורק טיימס"
האפליקציה של הטיימס הוסרה מחנות האפליקציות הסינית לדרישת השלטונות, לטענת העיתון בשל תחקיר שערכו על הקשרים הפיננסיים בין אפל למשטר במדינה. גרסת הדפדפן של העיתון חסומה בסין כבר מ-2012
- יעילות קוריאנית: סמסונג השיקה אפליקציית פרודוקטיביות
- וולס פארגו ישלם 35 מיליון דולר בגין אפליית עובדים ממוצא אפרו-אמריקאי
- אפל פרסמה מחקר ראשון בתחום הבינה המלאכותית
"זוהי החלטה מצערת מאוד. הדרישה של שלטונות סין להסיר את האפליקציה מהחנות היא חלק מניסיונם הרחב למנוע מהציבור בסין גישה לסיקור החדשותי העצמאי של "הניו יורק טיימס" על הנעשה בארצם, סיקור שאיננו שונה מהעיתונות אותה אנו עושים בכל מדינה אחרת בעולם, כולל ארה"ב", נאמר בתגובת העיתון. בכתבה שהוא פרסם בנושא נטען כי כתבי העיתון עבדו על מספר תחקירים על המשטר הסיני בשבועות שקדמו להסרה - בהם כתבה שסקרה הטבות סמויות וסובסידיות בהיקף של מיליארדי דולרים שקיבל המפעל הגדול בעולם לייצור אייפונים שחברת פוקסקון, קבלנית הייצור העיקרית של אפל בסין. הכתב שעסק בה פנה לנציגי הממשל, לפוקסקון ולאפל עצמה כמה שעות לפני שהאפליקציה הוסרה מהחנות.
ממשלת סין החלה לחסום את אתר הטיימס ב-2012, בעקבות סדרת כתבות שסקרו את עושרה הרב של משפחת ראש ממשלת סין דאז, וון ג'יאבאו. גם אפליקציית האייפון הושפעה מהחסימה, אבל באמצע 2015 שחרר הטיימס עדכון שהצליח לעקוף אותה, דבר שהוביל למאבק גובר של הממשלה נגד האפליקציה בחודשים האחרונים, לדברי העיתון. ביוני האחרון היא העבירה חוק המסדיר מחדש את הפיקוח על אפליקציות מובייל, לפיו אסורה ההפצה של אפליקציות ש"מסכנות את הבטחון הלאומי, משבשות את הסדר החברתי ופוגעות בזכויות הלגיטימיות של האחר". בין הפעילויות הנאסרות בחוק נמנית ההפצה של "מידע אסור". כפי הנראה החוק החדש הוא הבסיס המשפטי להסרה.
סין חוסמת מזה שנים את הגישה של תושבי המדינה לשירותי גוגל, פייסבוק, טוויטר, יאהו וחברות אחרות, כ-3,000 אתרים חסומים בסך הכל, אם כי חלק מכלי התקשורת המערביים כמו "הפייננשל טיימס" ו"הוול סטריט ג'ורנל" כן נגישים לתושבים. על חברות שכן פועלות במדינה היא מטילה מגבלות שונות, רובן בנושאי הגבלת הדיון בנושאים רגישים פוליטית. על פי דיווחים מהשבועות האחרונים, פייסבוק עובדת כעת על מנגנון צנזורה עצמית שיאפשר לה להכנס לשוק הסיני, וגם מיקרוסופט הודתה לאחרונה כי בוט השיחות הסיני הפופולרי שלה, שואואייס, מצנזר שיחות בנושאים רגישים. עבור אפל, שמתקשה להמשיך להגדיל את מכירות מוצריה בשווקי המערב הרוויים, הרחבת הפעילות בסין היא יעד עסקי מרכזי לשנים הקרובות.