אינטל רוכשת נתח של 15% במפתחת המפות Here
מערכות הניווט של Here משמשות כבסיס לניווט במכוניות האוטונומיות, תחום שבו ענקית השבבים משתפת פעולה עם ב.מ.וו ומובילאיי והחברות אף הכריזו שיתחילו להפעיל צי מכוניות במהלך 2017
ענקית השבבים האמריקאית משקיעה בחברת המיפוי Here שהייתה שייכת בעבר לנוקיה. החברה נרכשה ב-2015 על ידי קונסורציום של שלוש יצרניות רכב, דיימלר, ב.מ.וו ואאודי ב-2.5 מיליארד דולר, מה שמשווה להיקף ההשקעה של אינטל, שעומד על כ-15%, ערך של לפחות 390 מיליון דולר.
ההחלטה של אינטל לא מפתיעה. החברה מנסה מאוד להישאר רלבנטית בשלל תחומים שמשיקים לפעילות שלה. ביניהן ביולי השנה הכריזה על שיתוף פעולה עם ב.מ.וו ומובילאיי הישראלית ומוקדם יותר היום,
במסיבת עיתונאים שנערכה בלאס וגאס, חשפו שלוש החברות שיתחילו להפעיל צי ניסיוני של 40 מכוניות אוטונומיות עד אמצע השנה.
קראו עוד בכלכליסט:
- אינטל משיקה מעבדים מסדרת קייבי לייק שפותחו בישראל
- "קוואלקום פגעה בתחרות" - נקנסה ב-853 מיליון דולר בדרום קוריאה
- המנכ"ל הנכנס יניב גרטי יצטרך להוכיח לאינטל העולמית שישראל חדשנית
צילום: בלומברג
ההשקעה של אינטל צפויה לאפשר לחברה להטמיע את שבביה במערכות הניווט של Here. מערכות אלה הכרחיות עבור יצרני הרכבים האוטונומיים כבסיס לניווט עצמוני. אפשר לסכם את הגישה של אינטל כך: "פיספסנו את מהפכת הסמארטפונים, בואו לא נפספס את השאר".
הגישה הזו הביאה את החברה להשקיע בתחומים נרחבים כגון: רחפנים, VR, אינטרנט הדברים, טכנולוגיות ספורט וראייה ממוחשבת. במקביל להשקעה ב-Here, החברה גם רכשה לפחות שני סטארט-אפים, אחד בתחום הבטיחות ואחד בתחום הראייה הממוחשבת. מנכ"ל אינטל התחייב להשקיע כ-250 מיליון דולר בפיתוח התחום ובנובמבר שעבר החברה גם חנכה את חטיבת נהיגה ייעודית, שמנהלה יישב כעת בדירקטוריון של Here.