$
חדשות התקשורת

סיכום שנה בשוק הסלולר: השנה הרעה של גולן

שירות הסלולר של HOT מסיים שנה של צמיחה במספר המינויים הודות למחירי ההפסד, שנועדו לפגוע בבטן הרכה של סלקום ופרטנר שמנסות לחדור לשוק הטלוויזיה. גולן טלקום משלמת את מחיר העיכוב במכירתה ומאבדת מינויים בקצב שפוגע בתמורה העתידית וכולן מחכות למהלכי בזק

אלירן מלכי 07:0429.12.16

סיכום נתוני ניודי הלקוחות ל־2016 מציגה היטב את המכה האדירה שחטפה בשנה החולפת גולן טלקום. החברה שהצהירה בעבר שיש לה כ־900 אלף לקוחות איבדה כ־70 אלף לקוחות בשנה החולפת על רקע העיכוב המתמשך בהליך מכירתה. נתוני מערכת הניוד המרכזית לא מודדים הפסקת שירות ללא ניוד או הצטרפות לשירות, אך מספקים הצצה לביצועי חברות הפרטיות שלא נדרשות לדווח על מספר לקוחותיהן מדי רבעון.

 

בגולן יודעים שככל שהליך המכירה מתעכב ומספר הלקוחות נשחק יורד שווי התמורה שניתן יהיה לקבל עליה. במירוץ לרכישת החברה של מיכאל גולן מובילים בשלב זה קבוצת אלקו וגיל שרון, מנכ"ל פלאפון לשעבר. אלו כבר חתמו עם סלקום על מסמך הבנות שיאפשר לגולן להמשיך להתארח על הרשת הסלולרית שלה. בעוד כחודש צפויות סלקום וגולן להתייצב בפני בית המשפט לפירוקים ולדווח האם הגיעו להבנות לגבי החוב בגובה 600 מיליון שקל שגולן חייבת לסלקום.

 

סלקום מצדה איבדה בשנה החולפת 13.5 אלף לקוחות במסגרת הניודים בין החברות. בניגוד למתחרותיה היא אינה מחזיקה במותג לואו קוסט והתמודדותה עם התחרות הגוברת מתקמדת בשירותים נלווים דוגמת שירות המוזיקה בסטרימינג סלקום ווליום והשקעה בתחום הטלוויזיה הרווחי יותר. בשלושת הרבעונים של השנה גייס שירות סלקום TV כ־45 אלף לקוחות והוא צפוי לסיים את השנה עם 12 אלף מנויים נוספים. 

  צילום: שאטרסטוק

 

פעילות הסלולר הצומחת ביותר בשנה החולפת היתה של HOT mobile שהוסיפה 70 אלף לקוחות מנויידים לשירותיה, הרבה הודות למחירים ההפסדיים שבהם חברת הכבלים משווקת פעילות זו כדי לתפוס נפח שוק. מחירים אלו נועדו לפגוע בבטן הרכה של המתחרות סלקום ופרטנר, שמתאמצות לחדור לשוק הטלוויזיה הרווחי של HOT.

פרטנר, שותפתה של HOT ברשת הסלולר, איבדה בשנה האחרונה כ־9,000 לקוחות לניודים חרף החזקתה במותג הלואו קוסט 012 מובייל. לאחרונה הכריזו פרטנר ו־HOT שיתחילו בשדרוג רשת ה־LTE המשותפת שלהן לתקשורת מתקדמת יותר שתאפשר מהירויות גלישה גבוהות יותר. פלאפון איבדה מספר לקוחות דומה לפרטנר (10.5 אלף ניודים שליליים).

  צילומים: עמית שעל ואוראל כהן

 

בגזרת המפעילות הווירטואליות, טלזר יכולה להיות מרוצה מיבול ניודים שנתי חיובי של כ־25.5 אלף לקוחות. רמי לוי סיים את השנה עם ניוד חיובי של 10 אלף לקוחות, אף שדצמבר היה החודש הראשון ב־2016 שהחברה סיימה את עם ניודים שליליים של כ־600 מנויים. אך מאחר והחברות הווירטואליות נעדרות רשת תקשורת עצמאית ורוכבות על הרשתות של ספקיות הסלולר הוותיקות ונעדרות את מערכי השירות והשיווק המפלצתיים שלהן, הן נידונו להישאר קטנות ומצומקות יותר.

 

לשנת 2017 נכנס שוק התקשורת תחת עננת הביטול הצפוי של ההפרדה המבנית בבזק שיאפשר לחברה להציע סל שירותים משולב שעשוי להכניס את השוק כולו למלחמת מחירים חדשה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x