הרכישה של סנאפצ'ט: סיום אופטימי לשנה מאתגרת
השקעתה של החברה בישראל מאותתת שהרעב לחדשנות הישראלית עדיין קיים חרף השנה הלא קלה שעברה על השוק המקומי בכל הנוגע לרכישות
בשנה שבה נרשמו 55 אקזיטים בלבד בסכום כולל של 3.6 מיליארד דולר - ירידה של 67% בהשוואה ל־2015 - כניסתה של סנאפצ'ט לישראל מעידה על דם חדש בשוק המקומי, שכל כך חסר כאן.
כיום סנאפצ'ט היא חברת החלומות של עמק הסיליקון. יש לה 150 מיליון משתמשים והכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה. השקעתה של החברה בישראל מאותתת שהרעב לחדשנות הישראלית עדיין קיים חרף השנה הלא קלה שעברה על השוק הישראלי בכל הנוגע לרכישות.
האם זו תחילתו של עידן חדש? לא ידוע. אבל לחברות בעמק הסיליקון יש יכולת העתקה מרשימה, כך שאם חברה אחת קנתה חברה בישראל, כולן רוצות לראות מה היא מצאה כאן ולזהות בעצמן מציאות טובות לא פחות.
לכן 2017 יכולה להיות עידן שבו חברות מעבר לים מסתערות על חברות בישראל. הפוטנציאל קיים. ישנן חברות בשווי של עשרות מיליארדי דולרים בעלות קופת מזומנים גדולה שעדיין לא השקיעו בישראל, כמו אובר, wework ו־airbnb. ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה כדי להביא גם את החברות האלה לארץ. ויש לה כלים. מס חברות מופחת ותנאי העסקה נוחים עשויים להביא אותן לכאן, בעיקר נוכח המחסור בעובדים מיומנים שם.