אמזון לא חזתה את הביקוש לאקו והמוצר אזל לפני החגים
מסתבר שאחד המוצרים החביבים ביותר על האמריקאים בתקופת החגים הנוכחית הוא הרמקול החכם של אמזון, שאזל לחלוטין מהחנות המקוונת
כולם רוצים סייען דיגיטלי בבית – כמה ימים לפני שמסתיים בולמוס הקניות של עונת החגים האמריקאית, ובעקבות ההנחה שאמזון הציעה על המוצר, הרמקול החכם של אקו אזל לחלוטין מהחנות הדיגיטלית של אמזון ואינו צפוי לחזור למלאי עד סוף ינואר הקרוב.
- דיווח: אמזון מפתחת "אובר למשאיות"
- עריץ הקניות: אמזון גו הופכת את בני האדם למוצר
- המשלוח הראשון של אמזון עם רחפן: החבילה הגיעה ב-13 דקות
אמזון השיקה את אקו לפני כשנתיים, בסוף 2014. המוצר זכה לביקורות חיוביות ומכירות נאות, אך לא יוצאות מגדר הרגיל, כאשר בחודשים הראשונים הוא נמכר בעיקר ללקוחות שירות המנוי של אמזון פריים. החשיבות של האקו היא בעיקר בכך שהוא יצר כמעט יש מאין נישה חדשה של מוצרים אלקטרוניים, ועודד את גוגל, מיקרוסופט וחברות אחרות למהר להכנס לשוק.
אקו הושק כרמקול חכם, שמסוגל להתחבר ישירות לא רק למאגרי המדיה המקומיים של המשתמש אלא גם לשירותי הסטרימינג השונים. אבל אלקסה הייתה גולת הכותרת – מערכת בינה מלאכותית שמסוגלת להבין שפה טבעית, כך שהמשתמש יכול לבקש ממנה "שיר רומנטי" או "את השיר החדש ביותר של מטליקה". עם הזמן, אמזון שיפרה את אלקסה כך שהיא הפכה להיות אחת ממערכות הבינה המלאכותית המתקדמות בשוק, שמסוגלת לנהל שיחה עם המשתמש, להתריע בפניו על פגישות חשובות ביומן ולנהל את הבית החכם שלו. כאמור, בעקבות ההצלחה של אקו ואלקסה, גם גוגל נכנסה לתחום עם מערכת ה-Home.
אמזון מעולם לא דיווחה על נתוני המכירות של מוצריה שלה, כך שאין דרך להעריך בדיוק כמה מכשירי אקו נמכרו בתקופת החגים הנוכחית או מאז השקת המוצר. אנליסטים בחברת המחקר CIRP טוענים כי עד תקופת החגים נמכרו כ-5 מיליון מכשירי אקו מסביב לעולם. המספר העדכני כנראה גבוה הרבה יותר - מדובר באחד המוצרים הנמכרים ביותר באתר החברה, בין השאר בגלל ההנחה, בגובה 22%, שהורידה את מחיר המכשיר מ-180 דולר ל-140 דולר. אקו אזל לחלוטין מאתר החברה כבר לפני כשבוע, אבל היה זמין מספר ימים לאחר מכן ללקוחות שירות פריים. עכשיו, הוא אזל גם עבורם. גם האקו וגם האקו דוט, הגרסה הפשוטה והקטנה יותר של הרמקול, אזלו כעת לחלוטין.
למרבה האירוניה, דיווחים בתקשורת המקומית טוענים כי ניתן לרכוש את המוצרים המבוקשים דווקא בחנויות הפיזיות הבודדות שאמזון פעילה בהן, ובמחיר העדכני לרשת – כלומר 140 דולר, אחרי ההנחה. אמזון מפעילה כיום במתכונת ניסויית שלוש חנויות ספרים תחת ניהולה הישיר וכן מחזיקה באזור מכירה במספר עשרות חנויות ברחבי ארצות הברית. המוצר זמין גם בחלק מסניפי רשתות האלקטרוניקה שמוכרות את מוצרי אמזון, כגון בסט ביי. "בעקבות הדרישה, אנחנו ממליצים ללקוחות לרכוש את האקו אם הם רואים אותו זמין, בכל מקום" אמרה דוברת אמזון.