נטפליקס מצאה פתרון לתוכן מקומי: תפיק כ-20 תוכניות ריאליטי ב-2017
ענקית הסטרימינג מגדילה בעקביות את היצע התוכן המקורי שלה, אבל היא גם צריכה למצוא דרך להקטין את עלויות ההפקה ולשם כך תייצר לראשונה תוכן לא מתוסרט
נטפליקס מתעתדת להפיק כ-20 תוכניות לא מתוסרטות או במילים אחרות - תוכניות ריאליטי - ב-2017. את הבשורה מסר סמנכ"ל התוכן של ענקית הסטרימינג למגזין "וראייטי" במהלך ראיון שפורסם אתמול (ב'). "לנטפליקס יש כיום כ-30 תוכניות של תוכן מקורי" הסביר טד סרנדוס, "אבל ב-2017 אנחנו מתכננים להכפיל את הכמות וכ-20 מהן יהיו תוכניות ללא תסריט".
- שירות הווידאו של אמזון מגיע לישראל
- מבעד למראה ומה נטפליקס מצאה שם
- פאודה נרכשה על ידי נטפליקס: תשודר בכ-190 מדינות
נטפליקס הגדילה משמעותית את היקף הלקוחות והשוק שלה לאחר שהחלה לשדר כמעט בכל העולם בשנה שעברה. בנוסף, היא גם הכריזה לפני שבוע שתציע למנויים אפשרות להוריד את התכנים לצפייה מאוחרת ללא תוספת תשלום. שני המהלכים האלה דורשים ממנה להגדיל את היצע התוכן. הבעיה היא שעם הגידול בכמות הלקוחות מהמדינות השונות היא צריכה גם להתמודד עם טעם מקומי שונה ודרישות מגוונות הרבה יותר.
תוכניות ריאליטי הן פורמט שקל מאוד להתאים למגוון רחב של צופים ממדינות שונות. פורמטים כמו "האח הגדול", "הישרדות" או תחרויות המוזיקה למיניהן, מבוססות על פורמט קשיח שמועתק בהבדלים קטנים לכל המדינות. הן גם מייצרות רייטינג גבוה בהשקעה מינימלית יחסית. עבור נטפליקס, שהתמקדה עד כה בסדרות איכות, מדובר בדרך יעילה להגדיל את היצע התוכן המקורי שלה.
בינתיים התוכניות החדשות כוללות ככל הנראה ריאליטי ספורט בדומה לפורמט של Ultimate Beastmaster, בהפקת סילבסטר סטאלון. תוכנית צפויה נוספת היא Terrace House, שמופקת כיום ביפן על ידי נטפליקס ופג'י TV. בשני המקרים הסביר סרנדוס שמדובר בפורמטים שניתן להעביר בקלות ממקום למקום. צריך להמתין ולראות אם נטפליקס תציע ערך מוסף לתוכן שכזה או שהיא הופכת פשוט לחברת טלוויזיה באינטרנט.
ההכרזה של נטפליקס על אפשרות הורדת התוכן הפכה אותה לאפליקציה הרווחית ביותר עבור האייפון. האפליקציה שלה אמנם כמעט לקחה את הבכורה לפני כמה שבועות, אך כרגע היא מובילת הטבלה כבר מספר ימים ברצף בארה"ב, מקסיקו והודו. על פי המספרים שנמסרו על ידי חברת המחקר סנסור טאוור, האפליקציה מכניסה באופן קבוע בארה"ב בלבד כ-2.9 מיליון דולר בשבוע.