ועידת כלכליסט
אילן צחי: "יש ארגונים רבים שרוצים להיכנס לעולם הדאטה, אך לא יודעים כיצד"
מנכ"ל קבוצת זאפ אמר בוועידת Mind The Data של כלכליסט, כי "בקמפיין משולב, של דיגיטל, טלוויזיה ורדיו - לא ידוע כמה לקוחות אכן נתפסו. בקמפיין מבוסס דאטה הכל יותר מדויק וגם זול"
"זאפ רוצה לחבר בין אנשים ואנו בוחנים מה הפעולה הנוספת של הצרכן -מה הוא תכוון לעשות -אנו עוברים ממיפוי דמוגראפי למיפוי דמוגראפי רב-שכבתי", כך אמר היום (ג') אילן צחי, מנכ"ל קבוצת זאפ, בוועידת Mind The Data של כלכליסט. "העולם הזה השתנה לחלוטין, כיום אנו עוסקים בזיהוי קהלים. אנו זזים ומשתנים והשינוי דורש מאיתנו לתת הצעות ערך המשתנות בהתאם לסיטואציה. כך נוצר אתגר של היפר פרסונליזציה, עלינו להקדים את הצעד הבא – לא לעמוד במקום", אמר.
"לנו יש תמונה רחבה של צרכי הגולשים והלקוחות", אמר צחי. "כצרכנים אנו נמצאים במסע, רגע אחד המסע פונקציונאלי ורגע לאחר מכן מדובר באירועי חיים, חתונה, אוכל, חופשה, אופנה, אפילו שיפוץ דירה - וכל אלה אצל אותו גולש, אך מצב רוחו משתנה, כל נקודה כזו מחפשת הצעת ערך שונה מנקודה אחרת".
"ארגון שרוצה להיכנס לעולם הדאטה חייב להקים מערכת של יכולות רבות, איסוף מידע, היכרות עם הצרכן, תשתיות טכנולוגיות, פיתוח יכולת אנליטית, יכולת לפנות לקהל ועוד", אמר צחי. "כשרואים את התמונה הזו מבינים שיש ארגונים רבים שרוצים לעשות זאת, אך לא יודעים כיצד.
"עולם ה-DATA מחולק לשלושה רבדים - מידע בסיסי שיש לכל עסק, מידע שני - של ארגון אחר אשר משתף פעולה עם ארגונים אחרים ומידע וברובד שלישי, שנאסף מלקוחות על ידי חברה שאינה מעורבת ישירות בפעילות.
"שילוב מקורות DATA מצריך בסוף גם קמפיין DATA - קמפיין מבוסס DATA משפיע על משפך שיווקי. בקמפיין משולב, של דיגיטל, טלוויזיה ורדיו - לא ידוע כמה לקוחות אכן נתפסו. בקמפיין מבוסס DATA הכל יותר מדויק וגם זול. לנו בזאפ יש יחידת ביג דאטה, עם תשתיות מתקדמות וידע כיצד לנהל קמפיינים בצורה איכותית. מה שאנו עושים זה לקחת נכסים שלנו, מידע מאתרים שלנו, מבצעים בו מניפולציה ויוצרים ממנו ערך. הערך הזה חוזר ללקוחות שלנו ומעניק להם ערך מוסף. ובנוסף יש כאן יכולת לפנות ללקוחות שלא ידעו עד כה כיצד להגדיל פוטנציאל עסקי ולהגיע למידע שהוא איכותי וממוקד", סיכם מנכ"ל קבוצת זאפ.