ועידת כלכליסט
מנכ"ל VOYAGER LABS: "לא הופתענו מתוצאות הבחירות בארה"ב - כי ידענו מה יהיה"
אבי קורנבלום בוועידת Mind The Data: "לו היו מריצים חיפוש על פרשת המיילים של קלינטון היה מתקבל זרם אדיר של כתבות, אך לו היו מריצים VOYAGER SEARCH היה מתקבל המידע שבאמת מרגש את הקהל - למשל מה הקהל חושב על יושרה של קלינטון ומה זה אומר על תדמיתה"
"החברה הוקמה מתוך הבנה שיש בעולם אינסוף DATA שחלק גדול ממנו נמצא בתוך ארגונים והעולם מבצע מעבר לרשתות תקשורת", כך ציין אבי קורנבלום, מנכ"ל VOYAGER LABS במהלך ועידת Mind The Data של "כלכליסט".
החברה, שגייסה עד כה כמאה מיליון דולר, פיתחה מנוע חיפוש מבוסס על אינטליגנציה מלאכותית המשתלבת במערכות לימוד מתקדמות, ומאפשר לאתר דפוסי התנהגות אנושיים בתוך מידע ציבורי זמין.
לדברי קורנבלום, שהקים את החברה לפני ארבע שנים: "אנו עוסקים בפיצוח של ההתנהגות האנושית ותרגומה מפולסים דיגיטליים, בכל רגע נתון יש אירועים דיגיטליים שאנו מתרגמים להתנהגות אנושית", מסביר קורנבלום: "למשל, בארה"ב היתה מערכת בחירות סוערת. כולם שמעו על המייל של הילארי קלינטון. לו היו מריצים חיפוש על הנושא היה מתקבל זרם אדיר של כתבות, אך לו היו מריצים VOYAGER SEARCH היה מתקבל המידע שבאמת מרגש את הקהל, למשל מה הקהל חושב על יושרה של קלינטון ומה זה אומר על תדמיתה. אלה דברים שמקבלים באופן חד וישיר על ידי מנוע החיפוש שלנו. אנו לא הופתענו מתוצאות הבחירות בארה"ב כי ידענו מה יהיה", מדגיש קורנבלום: "זה לא הקמפיין הראשון שאיננו מופתעים מתוצאותיו".
עוד הוסיף קורנבלום, איש מנגנוני הביטחון לשעבר "המעבר מעולם הביטחון להייטק שונה לחלוטין. הוא מעבר מהותי. מדובר בשינוי אמיתי. גם בעולמי הקודם עבדתי עם צעירים מבריקים וגם בעולם הנוכחי שלי אנו עובדים עם צוותים נפלאים ומקצועיים. המעבר עצמו אינו פשוט וגם החשיפה הציבורית. זו מנטאליות שדורשת הסתגלות. זהו אתגר שדורש יכולת לקבל החלטות בתנאים של אי ודאות, אך בשורה התחתונה מדד ההצלחה שונה. מדידת הצלחה אינה דומה בין עולם הביטחון ובין העולם העסקי".
קורנבלום, יש לציין, הדגיש כי "כיום, באופן כללי אין לאנשים שליטה על מה יודעים עליהם. בהזמנת כרטיס טיסה, החברה מתקינה על הלקוח COOKIE וכך מבטלים את אפשרות הלקוח להישכח מהרשת. אנחנו אוספים לעומת זאת רק מידע שזמין לציבור הרחב, אנו מפעילים אלגוריתם קוגניטיבי המאפשר לנו להבין את ההתנהגות האנושית. בפועל נפתח כאן עידן אחר של יכולת להגיע לתוצאות בעולם הפרסום וה-E COMMERCE".
עם זאת, עולם הסייבר נושא בחובו גם לא מעט איומים. לדברי קורנבלום: "אין טעם לפרוץ ל-VOYAGER, כי זה מידע שניתן למצוא אותו בכל מקרה, אך הלקוח שלנו קובע איזה מידע יקבל שהוא המסקנה. אנו שולפים מן המידע רק את מה שקריטי ורק את מה שחיוני ללקוח שלנו".