$
חדשות טכנולוגיה
טכנולוגי מאקרו ראש כתבה HEADER

מאקרו טכנולוגי

האם שינוי הבעלות על יבוא וואווי לארץ יוביל להורדת מחירי הסמארטפונים?

המותג הסיני זכה להצלחה מהירה בישראל בגלל אסטרטגיית שיווק מוצלחת והוזלת מחירים. בהיעדר מוצר חדשני במיוחד, רק מלחמת מחירים חדשה תעזור לו לאיים אל המשולש אפל-סמסונג-LG

רפאל קאהאן 09:1426.11.16

רכישת השליטה ביבואנית וואווי (Huawei) אלפא טלקום בידי קמעונאית החשמל הגדולה בישראל אלקטרה צריכה עשויה להביא לשינוי עומק בשוק הסלולר המקומי. מאז כניסתו של מותג הסלולר הסיני לישראל לפני כשנתיים וחצי הפך וואווי למותג בעל הצמיחה המהירה ביותר בישראל ולשחקן הסיני הראשון שמגיע לעמדת איום רצינית על המשולש אפל, סמסונג ו־LG.

 

 

בחודשים יולי־ספטמבר נמכרו בישראל כמעט 800 אלף סמארטפונים, רובם בידי אפל וסמסונג, שחולשות בשנים האחרונות כל אחת על שליש משוק המכשירים המקומי. אחרי LG במקום השלישי (23.3%) מגיחה וואווי עם נתח רבעוני של 9.3%. מדובר בנתח שוק מרשים עבור מותג חדש שנחת לא מזמן בשוק עם שם מוזר במנדרינית, ניחוח זול של תוצרת סין וחשדות על שיתוף פעולה עם הממשל הקומוניסטי. השם עוברת מחואווי לוואווי, המכשירים סובסדו ונמכרו בתחילה מתחת למחירם הרשמי בעולם והרינונים על ריגול טוטאו מתחת לשטיח לא מעט הודות להקמת מרכז פיתוח בישראל וגיוס חכם של פרזנטורים.

 

וואווי P9. מכשיר דגל שלא מתעלה על המתחרים וואווי P9. מכשיר דגל שלא מתעלה על המתחרים

 

וואוי לא צצה משום מקום. היא כבר יצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם אחרי סמסונג ואפל. הדו"ח הרבעוני האחרון של החברה הסינית הציג רווח תפעולי של 200 מיליון דולר, שני רק לאפל והרבה יותר מהמתחרות ובראשן סמסונג ו־LG הקוריאניות. הבעיה העיקרית של החברה היא שמכשיריה לא הציעו עד כה שום יתרון מובהק על המתחרות. מכשיר הדגל האחרון שלה ה־P9 הוא מכשיר מוצלח אך לא כולל אף תכונה שמתעלה על מכשירי הדגל המתחרים. בהקבלה לעולם הרכב ניתן לומר שמדובר במכונית משפחתית אפרורית. אלא אם החברה תציג מכשיר דגל שובר שוק בזמן הקרוב, נקודת החוזקה המרכזית של וואווי בקידום עסקיה בישראל עשויה להיות גזרת המחיר.

 

אלקטרה צריכה, שמחזיקה ברשתות מוצרי החשמל שקם אלקטריק ומחסני חשמל, יכולה לדחוף את המותג הסיני החדש שלה בקלות. אך רשתות החשמל עדיין אחראיות ל־10% בלבד ממכירות מכשירי הסלולר בישראל, הרחק מאחורי ספקיות הסלולר ששולטות בשוק ביד רמה (60%) ומהחנויות המתמחות (30%). התוצאה עשויה להיות מלחמת מחירים שתועיל לצרכן המקומי, שעד כה ספג פרמיה בגובה 30% בממוצע על מחירי הסמארטפונים שלו ביחס לעולם. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x