אמזון מחריפה את המאבק במוצרים מזויפים
הפצת מוצרים מזויפים שאפיינה עד כה בעיקר אתרים סיניים הפכה לבעיה רצינית גם עבור אמזון, שמפתחת פלטפורמה חדשה שתעזור לעסקים זעירים להגן על המותג שלהם
- דיווח: אמזון מעוניינת להתחיל בשידור חי של אירועי ספורט
- אמזון יוצאת לנסיעת מבחן: מתחילה למכור מכוניות דרך אתר האינטרנט
- שירות הווידאו של אמזון מגיע לישראל
המקורות מציינים שלפני כשבוע אמזון הגישה שתי תביעות כנגד למעלה מ-20 בתי עסק שמכרו בין השאר נעלי בירנשטוק מזויפות, זרועות טלוויזיה לא תקינות, צעצועים מזויפים וכן מטעני אייפון לא מקוריים. לפי cnet, זאת הפעם הראשונה שאמזון נוקטת איזשהו צעד משפטי כנגד הסוחרים שמשתמשים בקניון הדיגיטלי שלה באשמה של הפרת זכויות יוצרים או מכירת מוצרים מזויפים.
דובר אמזון סירב להגיב לדיווח על Brand Central אבל מסר ל-cnet שלאמזון יש "מדיניות של אפס סובלנות למכירת מוצרים מזויפים באתר שלנו". נכון לרגע זה, אמזון מאפשרת ללקוחות לדווח על מוצרים מזויפים, אבל הכלי מוגבל לדיווח לאמזון או למשווק עצמו. באוגוסט אמזון גם החלה להקשיח את דרישות הסף שלה לסוחרים חדשים שמעוניינים למכור מוצרים דרכה.
אתר cnet מצטט מספר אנליסטים וסוחרים באמזון, שמדווחים כי עד לאחרונה הבעיה של מוצרים מזויפים היכתה בעיקר אתרי סחר סיניים כגון עליבאבא, אבל בחודשים האחרונים ניתן להרגיש כי התופעה מתחילה להשפיע גם על אמזון. דון צ'רנוף, המייסד של חברת SkyRoll המייצרת מזוודות, אמר כי הוא התלונן בנושא מספר פעמים אבל אמזון התעלמה ממנו. "הגישה הייתה שהם ענקיים אז לא אכפת להם ממך. זה ממש מתסכל".