$
אפליקציות

לטוויטר יש בוטים חדשים ואתם תשמעו מהם גם אם לא פניתם אליהם

החברה מצטרפת לקדחת הבוטים עם השקת שני שירותים חדשים לבעלי חשבונות עסקיים: הראשון יאפשר להם לשלוח הודעות יזומות למשתמשים ללא פנייה מוקדמת מצדם והשני יספק מענה אוטומטי בנושאי שירות לקוחות

נמרוד צוק 12:1702.11.16
טוויטר מצטרפת למהפכת הבוטים: החברה השיקה שתי תכונות חדשות עבור עסקים, שאמורות לחזק את יכולתם להציע שירות לקוחות במענה אוטומטי דרך מערכת ההודעות הפרטיות של האפליקציה. פייסבוק מציעה בחצי השנה האחרונה יכולת דומה ורחבה יותר מסנג'ר, לצד חברות אחרות שהשיקו פלטפורמות בוטים בצ'ט.

 

הפיצ'ר הראשון מכונה "Welcome Message" והוא מאפשר לחשבונות עסקיים לשלוח למשתמשים הודעת ברכת היכרות יזומה, ללא צורך בפניה מצדם, במטרה ליצור מודעות לאפשרות הפניה דרך ההודעות הפרטיות. טוויטר לא הבהירה באילו תנאים יהיה ניתן לשלוח הודעות כאלו, מה שמעלה את החשש כי הפיצ'ר יהפוך מקור להודעות זבל. בפייסבוק, לדוגמה, צ'ט בוטים יכולים ליצור פניה יזומה למשתמשים רק לאחר שהמשתמש פתח איתם בשיחה לפני כן.

 

בוטים שמתמקדים בשירות לקוחות בוטים שמתמקדים בשירות לקוחות צילום: טוויטר

 

הפיצ'ר השני והמעניין יותר, "תשובות מהירות", אמור לעזור למשתמשים להפיק תועלת רבה יותר משירות לקוחות בצ'ט, באמצעות הצעת שאלות או תשובות מוכנות מראש שהמשתמש יכול להציג בפני הבוט, בבחירה מתפריט או על ידי בקשת פריט מידע ספציפי. כך לדוגמה, לקוח שיפנה לחשבון של חברה שמספקת מוצרים במשלוח יוכל לבחור בין האפשרויות "מה סטטוס ההזמנה שלי", "שאל שאלה" או "דבר עם נציג". לאחר לחיצה על האופציה הראשונה יבקש ממנו הבוט את מספר ההזמנה, ובמענה למספר יכתוב לו מתי החבילה נשלחה ומתי היא אמורה להגיע אליו.

 

בין החברות שכבר עושות שימוש בפיצ'רים החדשים אפשר למצוא את פיצה האט, Airbnb, ספוטיפיי, נורטון, טסקו ואברנוט. השימוש בהם אינו מוצע ישירות ללקוחות אלא דרך שורה של שותפות עסקיות מתחום פיתוח הבוטים כמו אסיסט, דקסטר וליתיום.

 

בוטים אינם עניין חדש בטוויטר - למעשה פלטפורמות המיקרו בלוגינג היתה מהפלטפורמות הראשונות באינטרנט בהן חשבונות שמופעלים על ידי בוט הפכו לתופעה נפוצה למדי - אבל עד כה החברה עצמה לא סיפקה תמיכה רשמית לנושא, ונעשה בו שימוש בעיקר בפיד הציבורי ופחות בהודעות הפרטיות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x