$
חדשות טכנולוגיה

אמזון מתעצמת, אבל זה לא מספיק לה

הרבעון הקודם עורר ציפיות גבוהות מדי מענקית המסחר האלקטרוני, ואפילו זינוק של 219% ברווח הנקי של הרבעון השלישי אכזב את המשקיעים

נמרוד צוק 12:2630.10.16

אחרי שלושה רבעונים מצוינים: השוק לא הגיב בחיוב לדו"ח הרבעוני המעורב של אמזון, שעקף במעט את תחזית ההכנסות של האנליסטים, והחמיץ אותן בשורת הרווח. מניית החברה צנחה ב־5.14%.

 

את הרבעון השלישי השנה סגרה החברה עם הכנסות של 32.7 מיליארד דולר, צמיחה של 29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועם רווח נקי של 252 מיליון דולר, עלייה של 219% בהשוואה לרבעון המקביל.

 

 צילום: רויטרס

 

זאת לאחר שהרבעון השני היה המוצלח ביותר בתולדותיה, עם רווח נקי שהסתכם ב־857 מיליון דולר, זינוק של פי 9 מהרבעון המקביל. עם זאת, למרות פספסוס התחזיות, נראה כי אמזון מצליחה לשמור על מגמת ההתעצמות של הרבעונים הקודמים, במיוחד כחברה שהיסטורית נהגה להשקיע את כל הכנסותיה בהתרחבות, מחקר ופיתוח גם במחיר של דו"חות הפסדיים.

 

מגמה חיובית נוספת שהמשיכה את הקו של הרבעון הקודם היא הצמיחה בהכנסות וברווחיות משירותי הענן שלהAmazon Web Services. ההכנסה בסעיף זה קפצה ל־3.23 מיליארד דולר, זאת לעומת 1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, והרווח התפעולי הוכפל ל־861 מיליון דולר, זינוק גדול הרבה יותר מאשר זה שבעסקי הקמעונאות שלה. שורה של פיצ'רים חדשים שנוספו לשירות, כגון תוכנית להגברת השימוש בפלטפורמה במסגרות חינוכיות, נכללו ברשימת המהלכים המרכזיים שלה ברבעון.

 

גם יוזמות החברה בתחומי המדיה והבידור תפסו מקום מרכזי בדו"ח, ובהן חמש סדרות חדשות בהפקתה וארבעה סרטים באורך מלא שיצאו במקביל גם לאולמות הקולנוע, והדובדבן: שש סדרות קודמות שלה זכו בפרסים בטקס האמי האחרון. החברה שחררה שלושה משחקים ראשונים שיצרה עבור פלטפורמת טוויץ' שרכשה לפני שנתיים, והחלה להציע שירות מוזיקה בסטרימינג שמתחרה בספוטיפיי ואפל TV.

 

במקביל לשליטתה בשוק הקמעונאות המקוונת בארצות הברית, היא מצטיירת כאחת השחקניות המרכזיות החדשות בענף הטלוויזיה, לצד נטפליקס וטיים וורנר–AT&T, חברות עם יכולות הפקה חזקות, תשתיות הפצה עצמאיות וחדשנות טכנולוגית.

 

בבחינת המהלכים ארוכי הטווח של אמזון – פרויקט הרחפנים, ההשקעה האדירה בתשתיות שילוח ולוגיסטיקה עצמאיות, פיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית ושירותי הענן, השקת רמקולים חכמים לבית — הסעיפים השליליים בדו"ח האחרון נראים כלא יותר ממהמורה זמנית. גם הניתוחים האחרונים של עסקיה תומכים בטענה זו: הדו"ח של חברת Cowen למשל צופה כי היא תכבוש את צמרת ענף שיווק הביגוד האמריקאי בשנה הבאה, ודו"ח של RBC מראה כי 89% מהאמריקאים קונים אצלה.

 

האיום הממשי על אמזון אינו הקושי לשלוט בהוצאותיה ולשמור על רווחיות – בזה היא דווקא טובה מאוד, לעתים על חשבון תנאי ההעסקה של עובדיה או האינטרסים של שותפותיה העסקיות. האיום עליה מגיע מצד המתחרות הגדולות, הזריזות והאגרסיביות מסין, ובראשן עליבאבא, שכבר היום נוגסות נתח משמעותי ממכירותיה באסיה ובשווקים נוספים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x