הליגה נגד השמצה: האנטישמיות בטוויטר גואה, כנראה בגלל טראמפ
בדו"ח שפרסמו אתמול חוקרי הארגון צוין שמתוך כ-2.6 מיליון ציוצים אנטישמיים שפורסמו בשנה האחרונה, כ-20 אלף כוונו נגד עיתונאים יהודים שביקרו את טראמפ. המילים הנפוצות ביותר בפרטים הביוגרפיים של הצייצנים האנטישמיים היו: טראמפ, לאומני, שמרן ולבן
הליגה נגד השמצה פרסמה דו"ח חמור על מצב האנטישמיות בטוויטר. במחקר שפורסם אתמול (ד') מציינים חוקרי הליגה שמאז אוגוסט 2015 פורסמו כ-2.6 מיליון ציוצים אנטישמיים, כ-20 אלף מתוכם כוונו נגד עיתונאים ממוצא יהודי שביקרו את דונלד טראמפ. עוד מצא המחקר שמתוך 800 העיתונאים שמוזכרים בציוצים האלה, כ-10 מהם גרפו 83% מסך הציוצים, ורובם נשלחו אליהם לאחר פרסום כתבות המבקרות את דונלד טראמפ.
- עכשיו זה סופי: טוויטר נשארה ללא רוכשים; המניה צנחה ב-5.1%
- טוויטר רוצה להימכר אבל אין מי שיקנה
- טוויטר רוצה למצוא קונה עד החודש, אבל גוגל, אפל ודיסני בחוץ
עם זאת נזהרו בליגה נגד השמצה מלטעון שטראמפ מעורב בפעילות הזו. "אין שום דרך לקשור את טראמפ ישירות", מסרו. אבל הם גם הוסיפו שטראמפ כנראה סייע ביצירת האווירה שהובילה לתקיפות האלה על עיתונאים. הסיבה לכך היא, לטענת הליגה, הביטויים בהם השתמש המועמד לנשיאות, כגון כינוי עיתונאים וגופי תקשורת - "זבל אבסולוטי" או התבטאותו שלמרות שהוא לא רוצה להרוג עיתונאים, הוא שונא אותם.
העיתונאית ג'וליה ג'ופה למשל, זכתה לגל ציוצים אנטישמיים מיד לאחר שפרסמה כתבת פרופיל לא מחמיאה על מלאניה טראמפ עבור עיתון GQ. הציוצים כללו שימוש בקללות גזעניות, אך גם ביטויים כגון "בחזרה לתנורים!" (Back to the Ovens), ביטוי החביב מאוד על אנשי ימין קיצוני, עליונות לבנה וניאו-נאצים בארה"ב. גם עיתונאי "הניו יורק טיימס", ג'ונתן וייסמן, זכה לשלל הודעות שכללו תמונות של תנורים ואת עצמו עונד טלאי צהוב. המקור להם הייתה כתבה שפרסם על תמיכתו של שלדון אדלסון בטראמפ.
שטף הציוצים האנטישמים גרר ביקורת נוקבת על חוסר המעש של הרשת החברתית. תנאי השימוש של טוויטר אמנם מציינים בברור שאין להשתמש בביטויים גזעניים, אך מבקריה טוענים שהיא לא עושה די על מנת למנוע אותם. דובר של טוויטר מסר בתגובה לטענות שהחברה צפויה להציע שורה של נהלי אבטחה חדשים שאמורים לסייע למנוע את התופעה.
טוויטר נמצאת כיום במצב עדין ביותר. הרשת אמנם אינה פופולרית כמו פייסבוק, אך היא נחשבת לבעלת משתמשים "איכותיים" יותר. החברה גם מנסה למצוא בימים אלה רוכש, לאחר שלא הצליחה לייצר תזרים הכנסות מספק. חוסר היכולת שלה להתמודד משתמשים שלא מכבדים את כללי הקהילה שלה עשויה לגרום לכך שקרנה תרד בעיני רוכשים פוטנציאליים או שערכה בשוק יירד. חדשות רעות עבורה, כך או כך.