$
חדשות טכנולוגיה

סנאפצ'ט תפסיק לחלוק הכנסות מפרסום עם שותפות התוכן שלה

בחברה הודיעו על שינוי במודל העבודה במסגרתו ישלמו לגופי תוכן סכום מוגדר מראש ויעברו למכור את שטחי הפרסום בעצמם ולגרוף את כל ההכנסות לכיסם

נמרוד צוק 11:3919.10.16
סנאפצ'ט משנה את מודל העבודה מול שותפי התוכן שלה: החברה הודיעה כי תפסיק לחלוק את ההכנסות מפרסום עם יוצרי התכנים במסך "דיסקבר" באפליקציה ובמקום זאת תציע מול חדש במסגרתו היא תשלם להם מראש סכום מוגדר ותמכור את שטחי הפרסום בעצמה, כשההכנסות כולן ילכו לכיסה, בדומה לשיטה הנהוגה בענף הטלוויזיה.

 

חלק מהתכנים באיזור "דיסקבר" נוצרים במיוחד עבור האפליקציה על ידי גופי מדיה כמו CNN, נשיונל ג'אוגרפיק או באזפיד, כאשר עד כה היא הפעילה מודל שיתוף הכנסות מורכב במסגרתו הורשו השותפות למכור פרסומות לצד התכנים שלהן באופן עצמאי, ובמקביל גם סנפאצ'ט עצמה מכרה חלק משטחי הפרסום. חלוקת ההכנסות בין החברה לשותפותיה התבצעה בתנאים ייחודיים לכל עסקה והיתה תלויה גם בשאלה כמה פרסומות נמכרו על ידי כל אחד מהצדדים.

 

דיסקבר של סנאפצ'ט דיסקבר של סנאפצ'ט צילום: youtube

 

המודל החדש מפשט את העבודה מול סנאפצ'ט, מבטיח ליוצרי התוכן תשלום ידוע מראש במועד קבוע והופך את שיתוף הפעולה אטרקטיבי יותר עבור שותפים שאינם רוצים להתעסק במכירת מודעות - אבל מצד שני, מגביל את גובה ההכנסות שלהם, דבר שמרגיז חלק מחברות התוכן, לדברי אתר recode. שינוי אחר שמטריד חלק משותפי התוכן הוא שינוי שהחברה ביצעה בממשק האפליקציה ומציג את קטעי הווידיאו והתמונות של המשתמשים ("סיפורים" בטרמינולוגיה של האפליקציה) לפני תכני דיסקבר.

 

סנאפצ'ט תחיל את המודל החדש גם על סוגי תוכן נוספים מלבד אלו המוצעים דרך "דיסקבר", בהם ערוץ חדש של תכני וידיאו שיכלול תחת השם "סנאפצ'ט שואו" סרטונים מבוימים קצרצרים בנושאים שונים. הפורמט נוסה לראשונה בשבועות האחרונים בסדרת סרטונים בשם "גוד לאק אמריקה" שכלל בין השאר ראיון באורך 9 שניות עם הילרי קלינטון.

 

המהלך הוא חלק משורה של צעדים שסנאפצ'ט מבצעת לאחרונה, כפי הנראה לקראת הנפקה שצפויה בשנה הבאה, בהם השקת משקפי הצילום "ספקטקלס", שינוי שם החברה ל-Snap Inc, הרחבת פעילות התוכן והפרסום שלה לשווקים נוספים שכללה לדוגמה פתיחת שלוחה בפריז, וביטול פיצ'ר "סיפורים מקומיים" שלא זכה להצלחה.  
בטל שלח
    לכל התגובות
    x