חקירה פדרלית נגד סמסונג בארה"ב לאחר שנוט 7 חלופי התלקח בטיסה
הרשות הפדרלית לבטיחות מוצרים פתחה אמש בחקירה רשמית של היצרנית הקוריאנית, לאחר שאחד הדגמים החדשים של הנוט 7 עלה באש דקות לפני ההמראה וגרם לפינוי של המטוס
המוניטין של סמסונג ממשיך לספוג מהלומות: לאמריקאים, ככל הנראה, נמאס לשמוע על מכשירי גלקסי נוט 7 מתפוצצים ועל התנהלות האיטית של סמסונג בנושא. הרשות הפדרלית לבטיחות מוצרים (CPSC) פתחה אמש (ד'), בחקירה רשמית של היצרנית הקוריאנית, כמה שעות לאחר שטיסה של חברת התעופה האמריקאית Southwest קורקעה. הסיבה? סמארטפון עלה בלהבות ומילא את תא הנוסעים בעשן. החשד הוא שמדובר בפאבלט מסוג גלקסי נוט 7, אבל אחד הדגמים החלופיים שסמסונג חילקה ללקוחותיה בטענה שהם בטוחים.
- גם סמסונג רוצה סייעת חכמה: רוכשת סטארט-אפ שהקימו מפתחי סירי
- סמסונג תשקיע מיליוני דולרים בחברות סטארט-אפ ישראליות
- סמסונג סמארט גיר פיט 2: שילוב מוצלח בין צמיד כושר לשעון חכם
לפני כחודש, עוד לפני ההשקה הרשמית של הפאבלט החדש של סמסונג, החלו להופיע דיווחים לפיהם הסוללות של הנוט 7 מתחממות יתר על המידה, ובשילוב עם מטעני type-c לא איכותיים, הדבר יכול להוביל להתלקחות. סמסונג הודיעה במהירות שהיא עוצרת את המכירה של המכשירים, אבל הנזק כבר נעשה – לפחות 2.5 מיליון מכשירים כבר נמכרו מראש והגיעו לידי הלקוחות.
סמסונג החלה להחליף את המכשירים שנרכשו בדגמים חדשים שאמורים להיות תקינים, וטענה שהסוללה חדשה עברה תהליך בדיקה מקיף, אבל מומחים רבים מצאו שהטיפול שלה במשבר היה לא מספק. קצב החלפת המכשירים היה איטי במיוחד, ושלושה שבועות לאחר פרסום התקלה ורק רבע מהמכשירים החולפו. הרשת החלה להתמלא בינתיים בדיווחים, סיפורים, תמונות וסרטונים של מכשירי נוט 7 תקולים.
בשבועיים האחרונים החלו להתפרסם דיווחים לפיהם גם המכשירים החלופיים תקולים. סמסונג ביטלה את הטענות ואמרה כי לא מדובר בתקלה בתהליך היצור או בעיצוב המכשיר, אלא בתקלות שכיחות שניתן לצפות למצוא בכל מכשיר שמיוצר במיליוני יחידות. אבל את התקלה שקרתה אמש יהיה לה קשה להסביר.
כעת קורקעה טיסה פנימית של חברת Southwest מלוזיאנה לבולטימור, וכל הנוסעים פונו מהמטוס לאחר שאחד המכשירים החדשים עלה באש. בשיחה עם אתר TheVerge, בעל המכשיר, בריאן גרין, אמר כי הוא רכש את המכשיר מחנות של ספקית הסלולר האמריקאית AT&T ב-21 בספטמבר, לאחר שסמסונג החלה למכור את הדגמים התקינים לכאורה.
יו"ר ה-CPSC, אליוט קיי, אמר בהודעה רשמית: "פתחנו בחקירה מזורזת של התאונה, ופנינו כבר לסמסונג ולרשות התעופה הפדרלית על מנת לקבל את כל הפרטים". מסמסונג נמסר שעל מנת לאשר שאכן מדובר באחד הדגמים החדשים והחלופיים, עליהם לקבל את המכשיר ולבדוק אותו.