$
אינטרנט

פייסבוק פותחת שוב חזית מול קרייגסליסט: השיקה זירת מסחר חדשה

הרשת החברתית השיקה את מרקטפלייס, שבה יוכלו משתמשים לפרסם פריטים מיד שנייה לחבריהם. בנובמבר דלפו תמונות של הגרסה הנסיונית

נמרוד צוק 10:4804.10.16
פייסבוק פותחת חזית מול קרייגסליסט: החברה השיקה אתמול (שני) את זירת המסחר החדשה שלה, פייסבוק מרקטפלייס, שמאפשרת למשתמשים לפרסם פריטים מיד שנייה למכירה לחבריהם ברשת החברתית. בשלב זה היא זמינה לחלק ממשתמשי אייפון ואנדרואיד בארה"ב, בריטניה, ניו זילנד ואוסטרליה, דרך כפתור שמחליף את הקישור למסנג'ר בסרגל האייקונים התחתון.

 

כדי לפרסם מוצר למכירה, המשתמש צריך לצלם אותו, לתת לו כותרת, תיאור טקסטואלי ומחיר, לאשר את המיקום הפיזי שלו ולשייך אותו לקטגוריה המתאימה. לאחר הפרסום הוא יוצג למשתמשים אחרים באותו האזור, שיוכלו לפנות למוכר בהודעה פרטית כדי לבצע את העסקה. בנוסף, ניתן לשתף את הפריט גם בקבוצות רלוונטיות המוקדשות למסחר במוצרים.

מטה פייסבוק, ארה"ב מטה פייסבוק, ארה"ב צילום: איי אף פי

 

כדי למצוא מוצרים לקנייה אפשר לעיין בפיד ברירת המחדל המציג פריטים שפורסמו לאחרונה בקרבה גאוגרפית למשתמש, לדפדף בקטגוריות או לבצע חיפוש חופשי לפי מילת מפתח. המידע המוצג כולל, מלבד תיאור הפריט המוצע למכירה, את פרטי המוכר (כולל מספר החברים המשותפים איתו), המהירות הממוצעת שבה הוא עונה לפניות, ומספר האנשים שכבר צפו בפריט. בשלב זה פייסבוק אינה מטפלת בהעברת התשלום, משלוח המוצר או כל אספקט אחר של התהליך מלבד הפרסום, מציאת המוצרים ומתן האפשרות ליצירת קשר בין המשתמשים.

 

"בשנים האחרונות אנשים רבים השתמשו בפייסבוק כדי לסחור במוצרים אחד עם השני. הפעילות הזו התחילה בקבוצות פייסבוק ייעודיות וצמחה מאז באופן משמעותי, כאשר 450 מיליון איש נכנסים לקבוצות הללו כדי למכור או לקנות מוצרים בכל חודש, מממשפחות שמחפשות מציאות בשכונה ועד לאספנים בינלאומיים. מרקטפלייס נועד להפוך את החוויה של מציאת ומכירת פריטים מעניינים לקלה ונוחה יותר", כתבה החברה בפוסט ההשקה של הפיצ'ר.

 

מרקטפלייס נחשף לראשונה לפני שנה, בנובמבר האחרון, כאשר צילומי מסך של גרסה נסיונית של השירות, שכונתה אז "לוקאל מרקט", דלפו לרשת.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x