למונייד משיקה את פלטפורמת הביטוח שלה בניו יורק
הסטארט-אפ הישראלי שהקימו שי וינינגר ודניאל שרייבר פועל בשיטת ערבות הדדית המקטינה את מקרי ההונאה וכתוצאה גם את עלות הפרמייה. הרווחים מחולקים בין המבוטחים: "אנחנו לא רוצים להרוויח כסף מדחיית תביעות"
חברת הסטראט-אפ הישראלית למונייד משיקה את שירותי הביטוח שלה במדינת ניו יורק. החברה שהוקמה בשנת 2015 על ידי שי וינינגר ודניאל שרייבר המשמשים כנשיא ומנכ"ל החברה בהתאמה, למונייד תציע בניו יורק ביטוח רכוש לבעלי בתים ולשוכרי דירות, בשיטה המזכירה את "הלוואות העמיתים", שבה המשתמשים עצמם יערבו לתוכנית הביטוחית של חבריהם.
- הסטארט אפ Yallo של יוסי תאגורי וטל אלישיב נסגר: "הגענו לסוף הדרך מבחינת גיוסים"
- טוטנגו גייסה 8 מיליון דולר
- "עובדי ההייטק הישראלים יותר יקרים מאשר הגרמנים והבריטים"
בשיחה עם "כלכליסט" מספר שי וינינגר על החזון של החברה: "למונייד יצרה חווית ביטוח טכנולוגית שפונה לדור החדש ומייצרת חוויה שאינה כוללת כמעט אנשים. ניתן לעשות ביטוח או להגיש תביעה לביטוח תוך פחות מ-90 שניות. אנחנו כמו האובר של הביטוח", אומר שי ויניגר. "אצלנו הכל נעשה דרך הנייד ולוקח דקות ספורות. זה מה שקורה כאשר את סוכני הביטוח מחליפים בוטים ומערכות למידה ממוחשבות".
החברה לא מצפה להתנפלות המונית כבר בשלב הראשון ומבינה שרכישת ביטוח אינה דומה לרכישה של מוצר קמעונאי והיא דורשת זמן והכרות. "אנחנו בונים חברת ביטוח לכל דבר. המוצר שלנו הוא מוצר פיננסי שאותו אני מקווה שיאמצו. בשלב הנוכחי אנחנו מתמקדים במדינת ניו יורק ובעתיד נתרחב לערים נוספות בארצות הברית", אומר ויניגר. "יש לנו קרנות טובות שעומדות מאחורינו ומאפשרות לנו להמשיך להשקיע בעתיד". הקרן חשפה עד כה רק גיוס של 13 מיליון דולר אותם גייסה מקרן אלף וסקויה, אבל ככל הנראה תכריז בקרוב על גיוס משמעותי נוסף. כיום מעסיקה החברה 23 אנשים מחציתם בתל אביב והשאר בארצות הברית.
למונייד מפעילה מערכת ביטוח במודל של P2P, כלומר כל המבוטחים ערבים אחד לשני. מצב של ערבות הדדית מקטין משמעותית את הסיכון בהונאה, ומכיוון שאחד הגורמים המרכזיים לעלות הגבוהה בתחום היא ההונאות הרבות, כתוצאה יורד גם המחיר. על פי למונייד כ-38% מתביעות הביטוח הן הונאות שגורמות לכל פרמייה לעלות משמעותית. מרבית חברות הביטוח מפילות את הסכום על הלקוחות. עם המודל החדש למונייד מקווה להקטין את ההונאות באמצעות בונוס משמעותי, שבו כל הרווחים מחולקים בין המבוטחים.
"זה לא הכסף שלנו", אומר דניאל שרייבר מייסד ומנכל החברה. "אנחנו לא רוצים להיות לעולם בקונפליקט עם הלקוחות שלנו ולהרוויח כסף מכך שנדחה תביעות שלהם".