הסטארט־אפ לסחר ברכבים Vroom גייס 50 מיליון דולר
הסטארט־אפ הישראלי־אמריקאי שפיתח שירות לסחר ברכבים משומשים גייס בפעם ה־5 מאז שהוקם ב־2013. הכסף ישמש להרחבת פעילות בארה"ב
חברת הסטארט־אפ הישראלית אמריקאית ורום Vroom שהקימה שירות המאפשר למכור או לקנות רכב משומש ברשת גייסה 50 מיליון דולר בסבב גיוס חמישי. סך כל גיוסי החברה עומדים על 218 מיליון דולר.
- טוטנגו גייסה 8 מיליון דולר
- קלארוטי של נדב צפריר מ-Team8 גייסה 32 מיליון דולר
- CTERA גייסה 25 מיליון דולר
סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן טי רואו (T. Rowe), אחת מקרנות ההון הפרטיות הגדולות בארה"ב, שכבר השקיעה בחברה בעבר, ובהשתתפות משקיעים חדשים הכוללים את הקרנות האמריקאיות אלטימטר קפיטל ופוקסהייבן אסט מנג'מנט. בנוסף המשקיעים הקיימים בחברה לקחו חלק בגיוס, ביניהם ג'נרל קטליסט ואלן אנד קו. מטרת החברה היא להשתמש בגיוס הנוכחי להרחבת פעילותה בארה"ב בתחומי השיווק וקידום מכירות.
Vroom הקימה שירות המייתר את המשא ומתן עם קונה או מוכר הרכב. החברה שייכת לסגמנט צומח של חברות סטארט־אפ שמגייסות עשרות מיליוני דולרים בארה"ב להקמת אפליקציות ושירותים למכירת רכבים משומשים.
Vroom נוסדה בידי הישראלים אלון בלוך ואלי וורטמן ב־2013. החברה מעסיקה כ־600 עובדים ומגלגלת מחזור מכירות של מעל מיליארד דולר בשנה. בטקסס מחזיקה החברה מרכז גדול לשיפוץ רכבים, מרכז אותו היא רכשה ב־2015. ומטה ההנהלה שלה נמצא בניו יורק וכמה מוקדי מכירות ושירות של החברה נמצאים בטקסס. מרכז המחקר והפיתוח של Vroom שוכן ברחובות, שם מועסקים כ־30 עובדים בניהולו של ליאור גרסון. "בישראל אנחנו מפתחים את כל המערכות של החברה למכירה וקניית כלי רכב", אמר גרסון ל"כלכליסט".
לאחרונה מינתה החברה למנכ"ל את פול הנסי, שהגיע מ־Priceline, אתר למציאת מלונות, טיסות והשכרת רכבים בזול, שהחליף את אלון בלוך בתפקיד. "אנחנו מארגנים מלאי עצום של כלי רכב בחווית קנייה ייחודית ומפשטים את התהליך כך שאין צורך בכל הניירת שיש כיום", אומר הנסי, ומוסיף כי הוא שם לעצמו למטרה להפוך רכישת רכב לפשוטה כמו קניית נעליים.
קוני הרכבים באתר של ורום מקבלים שבוע כדי לבדוק את הרכב שקיבלו. המוכרים המשתמשים בשירות צריכים להעלות תמונה ופרטי רישיון, ומרגע שישנה הסכמה על המחיר מהחברה, הרכב נאסף מהמוכר.
לחברה יש תחרות רבה כיום בארצות הברית ממספר חברות גדולות דוגמת eBay ואחרות. בסוף 2015 גייסה החברה 95 מיליון דולר שיועדו ברובם לרכישת Texas Direct Auto, חברה מטקסס שמפעילה אתר ושירות למכירת רכבים משומשים ברשת. שוק הרכב המשומש בארה"ב עומד כיום על כ־400 מיליארד דולר לשנה ועל פי הערכות נמכרו כ־38.3 מיליון רכבים משומשים ב־2015 במדינה.