הבית הלבן מפרסם שורה של המלצות ליצרניות המכוניות האוטונומיות
הרגולטורים בארה"ב בחרו לפרסם הנחיות בלבד מתוך חשש שתהליך החקיקה הארוך יהפוך ללא רלבנטי עם התקדמות הטכנולוגיה. המדיניות החדשה יוצרת סטנדרטיזציה של תקנים בכל 50 המדינות והתקבלה בברכה על ידי יצרניות הרכב
ממשלת ארה"ב צפויה לפרסם היום שורה של קווים מנחים לפעילותן של מכוניות אוטונומיות בכבישים ברחבי המדינה. הקווים המנחים, שהינם בגדר המלצה ולא רגולציה מחייבת, יעודדו את החברות שפועלות בתחום לאמץ שורה של הנחיות בטיחות וכן לפרסם נתונים מפורטים יותר על פעילות הרכבים שלהן.
"רכבים אוטונומיים יכולים לשנות את החיים שלנו", אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במאמר שפרסם בעיתון "פיטסבורג פוסט-גאזט", לקראת חשיפת ההנחיות. "נהיגה בטוחה ונגישה יותר. פחות פקקים וזיהום בכבישים. זו המשמעות של ניצול לטובה של טכנולוגיה. אבל אנחנו צריכים לעשות את זה כמו שצריך. לאמריקנים מגיע לדעת שהם יהיו בטוחים גם כשאנחנו מפתחים את הטכנולוגיות של מחר".
ההנחיות החדשות יקראו ליצרניות ומפתחות מכוניות אוטונומיות לאמץ מבדק בטיחות בין 15 שלבים, שעוסק בסוגיות כמו הניסויים שנערכים עם מכוניות אוטונומיות, מנגנוני בטיחות למקרה של כשל מערכתי, והאופן שבו מתוכנתים הרכבים על מנת לציית לחוקי התנועה המקומיים. כן יתבקשו החברות להציג תוכנית מפורטת להתמודד עם פריצות סייבר למכוניות אוטונומיות.
לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", הרגולטורים בחרו לפרסם קווים מנחים לא מחייבים, מתוך חשש שההליך הארוך, בן כמה שנים, שנדרש על מנת ליצור ולקבוע רגולציה מחייבת יגרום לכך שעד אישורם יהפכו הכללים ללא רלוונטיים, לאור קצב התקדמות הטכנולוגיה. תחת זאת, מקווים בממשל שההמלצות החדשות יעודדו חברות לשתף מידע על תאונות דרכים, להציג לרגולטורים את המערכות העדכניות שלהן, וכן להבטיח שהטכנולוגיה שלהן מוכנה לנסיעה בטוחה.
"רגולציה יכולה להיות מרחיקת לכת מדי", כתב אובמה. "לפעמים הממשלה טועה בכל מה שנוגע לטכנולוגיות שמשתנות במהירות. לכן המדיניות החדשה גמישה ובנויה כך שתוכל להתפתח בהתאם להתקדמות התחום. אנחנו מפרסמים גם קווים מנחים שיסייעו למדינות ליצור רגולציה חכמה של הטכנולוגיות החדשות האלו, כך שכשמכונית אוטונומית חוצה את הגבול מאוהיו לפנסילבניה, הנוסעים יוכלו להיות רגועים שהנסיעה עדיין בטוחה".
אחד החסמים המשמעותיים שאתם התמודדו יצרניות רכבים אוטונומיים היו הכללים השונים בין מדינה למדינה בארה"ב, שלפעמים סתרו זה את זה. ההנחיות החדשות מנסות להתמודד עם הבעיה, ובין השאר מציעות שהמדינות עצמן עדיין ישלטו בסוגיות כמו הנפקת רישיונות נהיגה, רישום כלי רכב, חוקי תנועה, ביטוח וחובות, אך שישאירו הבטים דוגמת קביעת נהלי בטיחות למכוניות ללא-נהג לרגולטור הפדרלי.
"מדובר בשינוי תרבות בעבורנו", אמר מזכיר התחבורה, אנתוני פוקס, בשיחה עם עיתונאים. "אנחנו רוצים ליצור רמה של ביטחון ואמון, וגישה פתוחה יותר. אנחנו מאמינים שמצאנו את האיזון הנכון בין בטיחות לחדשנות, והדגמנו כיצד מדובר בשני דברים שעובדים יחדיו ולא בגורמים מנוגדים".
המהלך התקבל בברכה על ידי יצרניות המכוניות האוטונומיות. "המדיניות החדשה יוצרת סטנדרטיזציה של תקנים בכל 50 המדינות, מעודדת חדשנות, תומכת בהליכי בדיקה מהירים ובפריסה בעולם האמיתי", אמרה קבוצת הלובינג The Self-Driving Coalition for Safer Streets, שמייצגת חברות שפועלות בתחום דוגמת גוגל, אובר, וולוו ופורד.
אובמה הדגיש את חשיבות המכונית האוטונומית להצלת חיים: "יותר מדי אנשים מתים בכבישים שלנו – 32.2 אלף בשנה שעברה בלבד. ב-94% מהמקרים מדובר בתוצאה של טעות אנוש. לרכבים אוטונומיים יש את הפוטנציאל להציל עשרות אלפי חיים מדי שנה. אנחנו נחושים לסייע למגזר הפרטי לפתח את הטכנולוגיה הזו באופן הנכון. לא מדובר על גאדג'ט או על אפליקציה, אלא על שיפור משמעותי בחיים של אנשים".