אורקל משנה כיוון: מכריזה על פלטפורמת ענן מתחרה לאמזון
במהלך אירוע הפתיחה של כנס החברה השנתי בסן פרנסיסקו הכריז לארי אליסון על ענן שיתחרה בזה של אמזון ומציע כוח עיבוד גדול עד פי 10 במחיר מקביל, כמו גם על פלטפורמת פיתוח צ'טבוטים שאינה דורשת ידע בשפות תכנות
- מיקרוסופט תציע את ווינדוס 10 לארגונים ב-7 דולר לחודש החל מאוקטובר
- בהשראת אסימוב: מכון התקנים הבריטי פרסם קוד אתי לרובוטים
- "שוק המידע הרפואי בסין ממתין לישראלים"
פלטפורמת הענן של החברה מציעה במוצרים מסויימים כוח עיבוד שגדול פי עשרה ממה שמציעה אמזון במחיר מקביל, כך לפי אליסון. אבל בדירוג חברות הענן המובילות של גרטנר שפורסם מוקדם יותר השנה, אורקל אפילו לא נכללה בחמישייה הפותחת, ואמזון עדיין מובילה את השוק בפער ניכר. כאשר אחריה מדורגות מיקרוסופט, גוגל ו-IBM. בנוסף יש לקחת בחשבון את Dell החדשה, שעשויה להשיק פלטפורמה משלה בשנה הקרובה שתתבסס על מוצריה של EMC.
הבעיה העיקרית של מחשוב הענן הוא היכולת לתפעל את מרכזי הנתונים הענקיים שנדרשים עבור הטכנולוגיה הזו. לשם השוואה, אורקל מוציאה בשנה כ-96 מיליון דולר על אלה שלה, כאשר אמזון הוציאה בתקופה המקבילה כ-2 מיליארד דולר. עם זאת, אורקל טוענת שהיא מתכננת לבנות מרכזי נתונים אזוריים, מה שאמור לסייע לה לספק ביצועים משופרים ברחבי העולם.
פלטפורמת הפיתוח לצ'טבוטים של אורקל, לעומת זאת, מגיעה בתזמון הרבה יותר מוצלח. מיקרוסופט ופייסבוק השיקו את שלהן רק לפני מספר חודשים כך שאורקל תוכל להתחרות בהן ביתר יעילות. הפלטפורמה החדשה מציעה פיתוח מבוסס על ממשק גרפי ואינה דורשת ידע בשפות תכנות כמו אצל המתחרות. בנוסף, למרות שהיא מיועדת בראש ובראשונה לשימוש על גבי המוצרים הארגוניים של אורקל, ניתן להתאים את הפיתוחים שלה לפעולה גם על תוכנות הצ'ט של פייסבוק, סלאק וקיק.
הכיוון החדש של אורקל עשוי להגדיל את נקודות החיכוך שלה עם חברות טכנולוגיה בעלות אוריינטציה צרכנית יותר. אך החברה עוד לא עשתה את הצעד שיעביר אותה לגמרי לעולם העסקים הקטנים והצרכנים הפרטיים. בשלב זה היא עדיין מתמקדת בפתרונות ומוצרים עבור עסקים בינוניים ומעלה, אך אין זה מן הנמנע שנראה בעתיד ניסיון שלה להתפתח לתחום הרשתות החברתיות הארגוניות למשל, כמו שמיקרוסופט עשתה עם רכישת לינקדין בתחילת הקיץ.