שיתוף הפעולה בין בבילון ליאהו הוארך עד 2019
השינויים שהתרחשו בתחום סרגלי הכלים בשנים םהאחרונות מחקו את רוב הכנסותיה של בבילון ובשנה שעברה כמעט 80% מהן הגיעו מהסכם שיתוף הפעולה עם יאהו
חברת בבילון הישראלית הודיעה הבוקר (א') על הארכת חוזה שיתוף הפעולה שלה עם יאהו בשנתיים נוספות. שתי החברות חתמו על הסכם שיתוף פעולה ב-2013 שהיה אמור להמשיך ולפעול עד אפריל 2017, אבל ההסכם שנחתם היום מאריך אותו, בתנאים הנוכחיים, עד ה-10 לאפריל 2019.
- טוטנגו גייסה 8 מיליון דולר
- "עובדי ההייטק הישראלים יותר יקרים מאשר הגרמנים והבריטים"
- הסטארט-אפ הישראלי Imagu נרכש על ידי חברת טכנולוגיה סינית
להארכת החוזה דווקא כעת יש משמעות סימובלית חשובה – יאהו נמצאת כעת בתהליכי השלמת רכישתה על ידי ספקית הסלולר האמריקאית ורייזון. ובין שתי החברות התגלו קשיים בסוף 2013, תקופה שבה תחום סרגלי הכלים עדיין פרח ובבילון הייתה מצרך מבוקש – לפני המשבר הגדול, שבו יאהו, מיקרוסופט וגוגל שינו את הכללים בתחום החיפוש והובילו למחיקת רוב שוויה של בבילון.
הכנסותיה של בבילון הצטמקו דרסטית בשנים האחרונות – ב-2012, כאשר לחברה היו עדיין חוזים ארוכי טווח עם גוגל, החברה הכניסה כ-673 מיליון שקל. לקראת סוף 2013, לאחר שגוגל ניתקה את הקשרים עם בבילון והמיזוג המיועד עם איירון סורס נפל, החברה כבר החלה להרגיש את השינויים בשוק. ב-2013, הכנסותיה של בבילון עמדו על 591 מיליון שקל וב-2014, צנחו ל-123 מיליון שקל בלבד. אשתקד, ההכנסות כבר עמדו על 27.5 מיליון שקל.
בהתאם, יאהו הפכה להיות משאב קריטי עבור בבילון וערוץ ההכנסות הכמעט היחידי שלה. לפי הדו"ח השנתי של בבילון, ב-2015 79.7% מהכנסותיה החברה הישראלית הגיעו משיתוף הפעולה עם יאהו. זאת לעומת 37% במהלך 2013.
במסגרת הארכת החוזה בבילון ויאהו גם שינו את הסכמי חלוקת ההכנסות ביניהן מתחום הפרסום. החברות לא ציינו כיצד חלוקת ההכנסות שונתה, מעבר לכך שהיא תעבור להיות מבוססת על שיעור קבוע, במקום שיעור מתחלף שיעלה וירד בהתאם להיקף הפעילות שבבילון תורמת ליאהו. בבילון ציינה כי השינוי לא צפוי להוביל לשינוי משמעותי בהכנסותיה של החברה.