$
חדשות טכנולוגיה

עכשיו זה חוקי: הרגולציה על רחפנים נכנסה לתוקף בארה"ב

לאחר שנתיים של דיונים בנושא, מנהלת התעופה הפדרלית הכניסה לתוקף שורה של תקנות שיסדירו את השימוש המסחרי ברחפנים ויאפשרו לחברות כמו אמזון להרחיב את הניסויים בכלי הטייס

נמרוד צוק 12:5229.08.16
שמי ארה"ב נפתחים בפני אמזון פריים אייר וחברות אחרות שרוצות לעשות שימוש מסחרי ברחפנים: הגרסה הראשונה של התקנה התעופתית המסדירה את השימוש בהם נכנסה לתוקף היום (שני) לאחר שאושרה על ידי מנהלת התעופה הפדרלית.

 

המגבלות שהתקנות החדשות מטילות כוללות הגבלת משקל הרחפן ל-25 ק"ג, איסור על תעופה אוטונומית אלא רק בהטסה על ידי מפעיל אנושי, הפעלה בטווח העין של המפעיל בלבד ואיסור על טיסה בלילה. כמו כן הן מסדירות את הרשיון שדרוש להפעלת הרחפן. מגבלות אלו יאפשרו לאמזון להרחיב את הניסויים שהיא מבצעת בארה"ב ולערוך אותם גם מחוץ להאנגרים סגורים, אבל עדיין יקשו עליה להפעיל שירות מסחרי סדיר שיצדיק את עצמו כלכלית.

 

רחפן המשלוחים של אמזון רחפן המשלוחים של אמזון

 

התקנות התקבלו לאחר שנתיים של דיונים, שכללו 4,500 הערות והתנגדויות לטיוטות השונות שלהן ודיון סוער בתעשיות התעופה והטכנולוגיה. דיונים אלו, עם זאת, השאירו על כנן ללא פתרון חלק מהבעיות והשאלות המלוות את השימוש ברחפנים, כגון שאלת הפגיעה בפרטיות אנשים שעלולים להפוך מטרה לצילום מהאוויר. בהמשך צפויה המנהלת לשחרר תקנות מפורטות יותר המתמקדות בנושאים ספציפיים, לצד סט נפרד של תקנות המסדיר מחדש את השימוש הפרטי ברחפנים. בנוסף מונו שני פקידים בכירים שתפקידם היחיד הוא המשך הטיפול בהסדרת תחום הרחפנים.

 

הלחצים מצד התעשייה הובילו את המנהלת לפעולה מהירה יותר מהנהוג ברשויות הממשל האמריקאיות. "אנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול בנושא הזה בקצב הממשלתי הטיפוסי. השילוב של רחפנים במרחב האווירי של ארה"ב הוא ללא ספק העדיפות מספר אחת שלנו כרגע", אמרו בשבוע האחרון בכירים ברשות. הרשות כשלה מלעמוד בדדליין שהציב לה הקונגרס, שדרש כי תסיים את ההחלטה בנוגע לתקנות עד לספטמבר 2015. אחד האישורים שניתנו לאמזון לבחון את אחד מאבות הטיפוס של הרחפן שלה לפני שנה וחצי, לדוגמה, ניתן באיחור גדול כל כך עד שהדגם כבר יצא משימוש. בעקבות הקשיים העבירה החברה חלק מניסויי התעופה שלה למדינות בעלות תקנות פחות מחמירות כמו קנדה ובריטניה.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x