סדרות הטלוויזיה של אמזון מגיעות גם ליוטיוב ופייסבוק
התחרות העזה בשוק הטלוויזיה הובילה את אמזון לשחרר את פרקי הפיילוט של סדרות הדגל שלה לצפייה חינמית בערוצים מתחרים לכאורה. בשלב זה התכנים זמינים בארה"ב בלבד
17:5717.08.16
אמזון מנסה להגדיל את הרייטינג וליצור באזז סביב תכני המקור שלה: החברה העלתה את פרקי הפיילוט של עשר סדרות הדגל שלה ליוטיוב, בגרסאותיהם המלאות, והיא מתכננת להפיץ אותם ברשתות חברתיות נוספות ובראשן פייסבוק, כשהם זמינים לצפיה חינמית לכל דורש, בשלב זה בארה"ב בלבד.
בין הפרקים שהועלו ליוטיוב אפשר למצוא את הפרקים הראשונים של דרמת המד"ב "האיש במצודה הרמה", עיבוד לספר של פיליפ ק. דיק, הדרמה הקומית המדוברת "טרנספרנט", סדרת המשטרה Bosch, הקומדיה Red Oaks ו"מוצרט בג'ונגל" העוקבת אחר תככי עולם המוזיקה הקלאסית בניו יורק. בנוסף תציע החברה פרקים ראשונים מחמש סדרות לילדים.
קראו עוד בכלכליסט:
- מפוטרי נוקיה בפינלנד נמצאים על הכוונת של אמזון
- תשכחו מסירי: העוזרת האישית של אמזון כמעט אנושית
- וולמארט רודפת אחרי אמזון: רוכשת את Jet.com תמורת 3 מיליארד דולר
"מוצארט בג'ונגל". הפקת מקור של אמזון צילום:Amazon
הצפייה בפרקים מארה"ב חופשית, למעט דרישה לבצע לוג-אין עבור חלק מהסדרות כדי להזדהות כמשתמש מעל גיל 18, אבל לישראלים וצופים ממדינות אחרות מוצגת שקופית שמבהירה כי התוכן אינו זמין לצפיה. הווידיאו כולל הפנייה בסוף הפרק לצפייה בפרקים נוספים באתר אמזון.
זו הפעם הראשונה בה אמזון מציעה לגולשים שאינם מנויי אמזון פריים אפשרות לצפות בחלק מתכני המקור שלה. אם כי חלק מהסדרות מופצות בשווקים שונים גם בערוצים אחרים (בישראל, לדוגמה, יכולים חובבי "טרנספרנט" לצפות בה בהוט).
אמזון נוקטת בחודשים האחרונים בצעדים אגרסיביים לחיזוק שירות פריים בכלל ושירות פריים וידיאו בפרט, עם השקעה בקידום חג הקניות שהמציאה "יום אמזון פריים", שמחקה את "יום הרווקים" הסיני, והשקת מנוי חודשי ללא התחייבות שמאפשר לצפות בסדרות ובתכני הווידיאו האחרים שלה במחיר שמתחיל ב-9 דולר בחודש, במודל דומה לזה של נטפליקס.