אולימפיאדת ריו תהיה הרבה פחות ויראלית
הנהלת המשחקים אסרה על פרסום אנימציות גיף וסרטוני Vine בכלי התקשורת כדי להגן על זכויות השידור הבלעדיות שנמכרו תמורת 1.2 מיליארד דולר למספר מצומצם של גופים
18:0307.08.16
במהלך המשחקים האולימפיים שנפתחו אתמול (שבת) בריו ייתקלו הגולשים ברשתות החברתיות בהרבה פחות אנימציות גיף וסרטוני Vine ממה שהייתם מצפים, לאחר שהנהלת המשחקים הודיעה לכלי התקשורת המסקרים את האולימפיאדה על איסור לייצר ולהפיץ תכנים מהסוג הזה.
מטרת האיסור, שנכלל בקובץ התקנות
שנשלח לנציגי הגופים המסקרים, הוא להגן על זכויות השידור הבלעדיות שנמכרו למספר מצומצם של חברות מדיה (בארה"ב הזכיינית הבלעדית על שידור המשחקים היא NBC) בסכום של 1.2 מיליארד דולר.
קראו עוד בכלכליסט:
- הפרסום באינסטגרם עובד: הממשל האמריקאי נגד פרסום סמוי ברשת
- ברוכים הבאים לעידן הפוסט-עובדתי
- הדו"חות המצוינים של פייסבוק מגלים מה האתגר הבא שלה
גיף מאולימפיאדת לונדון 2012 צילום: Giphy
מגבלות נוספות כוללות את האיסור על הפצת סיקור המשחקים דרך שירותי VOD ושרותי טלוויזיה אינטרנטיים.
אנימציות גיף היו אחד מסוגי המדיה הבולטים סביב אולימפיאדת לונדון ב-2012, והן סייעו להפוך את הרגעים הספורטיביים המשמעותיים של המשחקים לויראליים ואיקוניים, ולהביא אותם גם לתודעה של אנשים שאינם חובבי ספורט. האיסור החדש עלול להפחית את הנוכחות שלהן ברשת בצורה משמעותית, אם כי הוא אינו יכול למנוע מאנשים פרטיים להפוך חלקי סרטונים לאנימציות ולהפיץ אותן.