שוק התקשורת ב-2015: הסלולר בירידה; ההכנסות של בזק ו-HOT מתשתיות אינטרנט עלו
שוק התקשורת הישראלי הכניס כ-21.4 מיליארד שקל, ירידה של כ-4% לעומת שנת 2014. הסלולר רשם הכנסות של 9.6 מיליארד שקל, ירידה של 8.5%
18:3611.07.16
שוק התקשורת הישראלי הכניס בשנת 2015 כ- 21.4 מיליארד שקל, ירידה של כ-4% לעומת שנת 2014, כך עולה מדו"ח המעקב השנתי של משרד התקשורת שפורסם היום (ב'), 4 חודשים לאחר דיווחי החברות לבורסה. הדו"ח, המסכם את הכנסות כלל החברות לפי מגזרים, מציג את התוצאות לסוף דצמבר 2015.
מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין צילום: רמי זרנגר
המגזר הרווחי ביותר הוא הסלולר, התופס כ-47% מסך כל הכנסות שוק התקשורת, ורשם בשנת 2015 הכנסות בגובה של כ-9.6 מיליארד שקל, ירידה של 8.5% לעומת התקופה המקבילה. הרחק מתחתיו נמצא מגזר הטלוויזיה עם הכנסות בגובה של כ-3.7 מיליארד שקל, ירידה של פחות מחצי אחוז בהשוואה תקופה המקבילה וחולש על נתח שוק של 17%. מגזר הטלפון הקווי רשם הכנסות של כ-3.5 מיליארד שקל, ירידה של 1.5% ביחס לתקופה המקבילה וחולש על נתח שוק של 17%. הכנסות מתשתיות אינטרנט, המתחלק נכון להיום בעיקר בין בזק ו-HOT, הסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל, עלייה של 6.5% מהתקופה המקבילה וחולש על נתח שוק של 10%.
מבין כל המגזרים, מגזר התשתיות באינטרנט הוא היחיד אשר מראה צמיחה שנתית עקבית לעומת שאר המגזרים, מה שמחזק את המהלך האסטרטגי האחרון של פרטנר לפריסה תשתית עצמאית של סיבים אופטיים ויצירת תחרות אמיתית אל מול בזק וHOT.