פייסבוק שוב משנה את הפיד: פחות חדשות, יותר תמונות של תינוקות
החברה הודיעה על שינוי האלגוריתם שמתעדף את הניוזפיד כך שיציף יותר פוסטים מחברים ומשפחה. היא אף פרסמה לראשונה מניפסט בשם "ערכי הניוזפיד" בו פרטה את שלושת העקרונות שמנחים אותה
- האם פייסבוק יודעת עם מי אתם נפגשים?
- אנחנו מתקרבים לנחיתה, הכינו את חשבון הפייסבוק שלכם
- לתשומת לב המשתמשים: הווירוס שמופץ בקרב גולשי פייסבוק בישראל
החברה לא נכנסה הפעם לפרטים בנוגע לשינוי, כפי שהיא נוהגת בדרך כלל, ורק הצהירה כי השינוי אמור "להציף גבוה יותר בפיד פוסטים מחברים שאכפת לך מהם". מפעילי דפים, היא הסבירה, עלולים לסבול מירידה מסוימת בטראפיק, כאשר דפים שעיקר הטראפיק שלהם מגיע משיתופים ותגובות של המבקרים ייפגעו פחות.
בנוסף החברה פרסמה מעין מניפסט תחת הכותרת "ערכי הניוזפיד", בו היא שוטחת את העקרונות שמנחים אותה בדירוג התכנים. "כאשר השקנו את הניוזפיד ב-2006 אי אפשר היה לדמיין את האתגרים שעומדים בפנינו כיום: מידע בהיקף שאף אחד אינו יכול לעכל. זו הסיבה שהתחלנו לדרג את הפוסטים, ואם הם מדורגים לא נכון, אנשים עוזבים את האתר בתחושה של חוסר סיפוק". שלושת העקרונות המובילים שמנחים אותה כעת, בעקבות פידבק שקיבלה לאורך השנים מהמשתמשים, אומרים בחברה, הם "חברים ומשפחה לפני הכל", "הפיד צריך לספק מידע מועיל", ו"הפיד צריך לבדר".
המהלך עשוי להטריד כמה משותפי התוכן של פייסבוק, בהם השקיעה החברה בחודשים האחרונים מאמצים גדולים בהשקת פיצ'רים כמו "סיפורים מיידיים" שמציג כתבות בתוך הפיד או "לייב וידאו", אותו השיקה החברה כשהיא משלמת לשורה של סלבס וחברות מדיה כדי שיצרו תכנים באמצעותו ויעזרו לה לדחוף אותו. בניו יורק טיימס וב-Vox, עם זאת, האחראים לשיתוף הפעולה עם פייסבוק אמרו כי הם מבינים את הצורך של החברה וכי אין בכוונתם לבצע שינויי אסטרטגיה משמעותיים בעקבות המהלך.