הסטארט-אפ של מייסד נטפליקס רוצה להחזיר את הצופים לקולנוע
מיץ' לאו שהיה ממקימי נטפליקס ב-1998 מונה למנכ"ל MoviePass, סטארט-אפ שמציע מנוי חודשי בלתי מוגבל לצפייה בסרטים בבתי הקולנוע. לחברה הסכמי שיתוף פעולה עם 90% מבתי הקולנוע בארה"ב
- נטפליקס: "עד סוף השנה רוב התכנים שלנו בישראל יכללו כתוביות בעברית"
- פילבר ימליץ: היעדר רגולציה על נטפליקס, שדרוג חבילת הבסיס של בכבלים ובלוויין
- רוח קהילתית: קיקסטארטר שוברת את הכללים
החברה, שהוקמה ב-2011 על ידי היזם האמט וואט, גייסה עד כה 3.7 מיליון דולר משורה של קרנות ומשקיעים פרטיים והצליחה לסגור הסכמי שיתוף פעולה עם 3,700 בתי קולנוע בארה"ב, כ-90% מהשוק. השירות פועל באמצעות אפליקציה דרכה בוחרים את הסרט בו רוצים לצפות וכרטיס מגנטי שמחליף את כרטיס האשראי, איתו אפשר להדפיס את הכרטיס לסרט במכונות הכרטיסים האוטומטיות, מבלי שבתי הקולנוע יצטרכו לבצע שינויים בציוד או במערכות המחשוב שלהם.
מחירי כרטיסי הקולנוע בארה"ב נמצאים בעלייה מתמדת בשנים האחרונות ובשנה שעברה הם הגיעו ל-8.6 דולר בממוצע, כך שעבור אמריקאי שצופה ביותר משלושה סרטים בחודש בקולנוע מדובר בעסקה משתלמת. עם זאת, לאו מודה כי תהליך השימוש בשירות עדיין לא חלק והתמיכה מצד בתי הקולנוע מוגבלת, כך שנדרשת עוד כברת דרך עד להשגת קהל משתמשים משמעותי.
לאו הוא שחקן ותיק בתחום החדשנות בהפצת סרטים - ההשקעה הראשונה שלו היתה ברשת של חנויות השכרת וידיאו בשם "קפטן וידיאו" שפעלה בתחילת שנות ה-80 באיזור סן פרנסיסקו, שם פיתח שיטה למעקב מדויק אחר מועדי ההחזרה של סרטים. לאחר מכן שימש במשך 13 שנים כנשיא רשת השכרת הסרטים והמשחקים "וידיאו דרויד". בשנות ה-90 הוא נכנס לראשונה לתחום האינטרנט עם חברה שהציעה שירות בניית אתרים לחנויות וב-1998 הוא הצטרף לריד הייסטינגס ומארק ריינולדס והקים יחד איתם את נטפליקס, שאז עוד עסקה בהשכרת כותרי DVD באמצעות הדואר, לפני שהפכה למובילת מהפכת הסטרימינג. לאו עבד בחברה ארבע שנים כסגן נשיא לפיתוח עסקי ולאחר מכן עבר למלא תפקידים בכירים במקדונלדס, רדבוקס וחברות נוספות.