לא קמים מהכסא: להתחבר לפייסבוק במקום לצאת להפסקה
מחקר חדש מצא ששליש מהעובדים השכירים מתחברים לרשתות חברתיות כדי לקחת הפסקה מנטלית מהעבודה, כמעט 80% מהנשאלים אמרו כי הם עושים זאת ללא התחשבות במדיניות המעסיק בנושא
- פייסבוק תשלם 50 מיליון דולר תמורת שידורי וידיאו לחברות וסלבריטאים
- אפל עקפה את גוגל: דורגה כמקום העבודה הנחשק ביותר בעולם
- פייסבוק הזכירה למשתמשים עד כמה אפשר לסמוך על גיבוי בענן
27% הצהירו כי תכלית ההתחברות לשירותים הינו שמירה על קשר עם חברים ובני משפחה, 24% אמרו כי הם עושים בה שימוש לתחזוקת קשרים מקצועיים ו-20% טענו כי הם דווקא משתמשים במדיה חברתית לאיסוף מידע הקשור ישירות לעבודה שלהם.
התכנים שהמשתמשים מוצאים ברשתות החברתיות על עמיתיהם לעבודה לא תמיד מסייעים לגיבוש דעה חיובית: 29% מהעובדים בגילאי 18 עד 29 אמרו כי נתקלו בתכנים שגרמו להם לפתח דעה שלילית על קולגות, אם כי השיעור בקבוצות הגילאים המבוגרות יותר היה נמוך משמעותית. רק 23% מהם גילו דרך רשתות חברתיות פרטים ששיפרו את מה שהם חושבים על חברים לעבודה.
מרבית העובדים אינם מתחשבים יותר מדי בנסיונות של המעסיקים לשלוט בשימוש שלהם במדיה החברתית: מחצית מהנשאלים אמרו כי קיימת אצל המעסיק שלהם מדיניות רשמית שמסדירה את השימוש ברשתות החברתיות במקום העבודה וכשליש מהם אף קבעו כללים להתנהגות העובדים ברשת, אבל 77% מהנשאלים אמרו כי השימוש שלהם ברשתות החברתיות נעשה ללא קשר למדיניות החברה.