כולנו גיימרים: 10% משעות הפנאי שלנו מוקדשות למשחקי וידיאו
מחקר חדש של נילסן מצביע על עלייה בתופעת הגיימינג. כמחצית מתושבי העולם המתועש מגדירים את עצמם כגיימרים ומשחקי המובייל במיוחד הפכו לחלק בלתי נפרד משגרת היומיום
משחקי וידיאו מכל הסוגים ממלאים כעת 10% משעות הפנאי של אנשים בעולם המתועש בממוצע, כך קובע מחקר חדש של נילסן. כמחצית מהתושבים במדינות אלו מגדירים את עצמם כגיימרים.
- מעריצי משחקי הסימולציה Civ זועמים: העיצוב החדש ילדותי
- במערב אין כל חדש, חוץ מהטריילר הזה
- Homeworld Deserts of Kharak: פרולוג קצר מדי לסדרה מיתולוגית
הטרנד המרכזי בהתרחבות הפופולריות של משחקי וידיאו, אומרים בחברת המחקר, הוא המובייל – האפשרות לשחק ממכשיר הטלפון בכל מקום, במהלך שגרת היומיום, הפכה את השימוש במשחקים לחלק טבעי מהחיים אצל יותר ויותר אנשים.
בעוד בארה"ב ומדינות אירופה הסמארטפון והקונסולות הנייחות נאבקים על הבכורה כפלטפורמה הפופולרית ביותר, בשוק הסיני משחקי מובייל מובילים בפער גדול, בעוד שבשווקי דרום אמריקה עדיין יש יתרון לקונוסולות. עבור מפיצי המשחקים, אומרים בנילסן, חיוני להבין את ההבדלים בחדירת הפלטפורמות בכל אחד מהשווקים כדי להשיק כותרים חדשים בצורה אפקטיבית.
מגמה נוספת היא התרחבות טווח הגילאים של הגיימרים, כאשר אם בעבר השתייכו לקבוצה בעיקר צעירים היום זו הפכה להיות תופעה שמקיפה טווח רחב יותר וכוללת את כל בני המשפחה. משתמשי הקונוסולות נוטים להיות צעירים יותר, וגיימרים שמעדיפים PC משתייכים לרוב לגילאים מבוגרים יחסית. גם מבחינת היחס בין גברים לנשים ישנו שינוי גדול: מהרוב הגברי הבולט שאפיין את הגיימרים בעבר לחלוקה כמעט שוויונית, עם נטייה קלה עדיין לצד הגברי.
מבחינת החלוקה לז'אנרים, משחקי אקשן-הרפתקה, ספורט וקרבות (FPS) פופולריים במידה שווה בכל השווקים והקהלים, כאשר בסין ניתן לראות העדפה חזקה למשחקי תפקידים, באמריקה הלטינית אוהבים במיוחד משחקי מלחמה ומרוצי מכוניות מצליחים במיוחד בעולם המערבי.