גוגל מעצבת מחדש את יוטיוב בצלמה ובדמותה
שנתיים אחרי שהשיקה את השפה העיצובית הייחודית שלה, גוגל מתחילה ליישם אותה גם באתר הווידיאו הפופולרי שבבעלותה, כרגע רק בארה"ב
אחרי קרוב לשנתיים, גוגל מתחילה ליישם את שפת העיצוב המזוהה איתה, Material Design, גם באחד מהאתרים הכי פופולרים שלה – יוטיוב.
- ריק אוסטרלו חוזר לגוגל אחרי שנתיים: ישמש כראש חטיבת החומרה החדשה
- יצרניות הרכבים האוטונומיים מתאגדות כדי לקדם חקיקה בתחום
- איחוד מערכות: האם גוגל מתכננת לאחד בין אנדרואיד וכרום OS?
גוגל השיקה את Material Design ביוני 2014, במטרה להתמודד עם העיצוב השטוח והאלגנטי יותר שאפל הכניסה לממשק מכשירי האייפון עם iOS 7 מספר חודשים לפני כן, בספטמבר 2013. השפה העיצובית של גוגל נועדה להתמודד עם חלק מבעיית הפרגמנטציה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, שבה לכל אפליקציה, וידג'ט וממשק מבוסס אנדרואיד היה מראה שונה לחלוטין. Material Design נועדה בעצם להיות מעין נקודת יחוס לכל מפתחי האפליקציות.
מאז 2014, גוגל עדכנה את רוב אפליקציות אנדרואיד הרשמיות שלה בהתאם לעיצוב החדש, ביניהן גם אפליקציית יוטיוב הרשמית. בנוסף, היא עדכנה חלק מהאלמנטים של כרום, הן בגרסת המובייל והן בגרסה השולחנית. אבל עד כה, רוב אתרי גוגל בגרסה השולחנית לא עודכנו לעיצוב החדש. עכשיו, כחלק מהעדכון של מערכת ההפעלה כרום OS, שהולכת גם היא לאמץ את Material Design, גוגל עומלת על מנת לעדכן את אתריה השונים.
העיצוב החדש שם דגש גדול יותר על חיפוש, עם שורת חיפוש שנמצאת בראש כל עמוד, ותפריט נגלל ונפתח. ה-Material גם צבעוני יותר ואינו מוגבל לצבעי הלבן והאדום, אלא מקבל אוטומטית צבע רקע שמתאים לסרטון, הערוץ או התפריט שהמשתמש פתח.
נכון להיום משתמשים שקיבלו גישה לעיצוב החדש יכולים לבחור אם להשתמש בו או בעיצוב הקלאסי. העיצוב החדש זמין אך ורק למספר קטן של גולשים שנמצאים בארצות הברית, אבל המשתמשים האמריקאים יכולים להפעיל אותו בצורה ידנית דרך ממשק המפתחים.