רוצים לזכות בחשיפה גדולה יותר באפסטור? שלמו
אפל בוחנת מודל שיאפשר למפתחי אפליקציות לשלם על מנת לזכות לחשיפה גדולה. אחת האסטרטגיות ששוקלת אפל היא להציע הצגת תוצאות חיפוש בתשלום
חנות האפליקציות של אפל היא הוותיקה והפופולרית ביותר בתחום המובייל, עם יותר מ-1.4 מיליון אפליקציות שהורדו יותר מ-100 מיליארד פעמים (נכון ליוני 2015). העומס הרב מקשה על מפתחים רבים, בעיקר קטנים, לזכות לחשיפה ראויה ולהגיע למספר הורדות משמעותי. כעת בוחנת אפל מודל שיאפשר לאלו מהם שהפרוטה מצויה בכיסה להגדיל את היקף ההורדות שלהם.
- אחד המעצבים הבכירים של אפל עוזב אותה לטובת GoPro
- דיווח: ה-FBI שילם להאקרים כדי לפרוץ לאייפון
- אפל מצטרפת למועדון המיליארד: מכרה כמעט מיליארד מכשירי אייפון
לדברי מקורות בעלי ידע על תוכניות אפל בתחום, אחת האסטרטגיות ששוקלת אפל היא להציע הצגת תוצאות חיפוש בתשלום, יכולת שכבר אפשרית בחנות פליי של גוגל. בדומה, מפתחים יוכלו לשלם על מנת שהאפליקציה שלהם תוצג ראשונה בעת חיפוש שאילתות מסוימות.
לפי הדיווח, אפל הקימה צוות של כ-100 עובדים לצורך פרויקט זה, ובהם מהנדסים רבים מחטיבת פרסום המובייל iAd שפעילותה צפויה להצטמצם. את המהלך מוביל סגן נשיא אפל, טוד טרסי, שעמד קודם לכן בראש iAd. לצד הצגת תוצאות חיפוש בתשלום בוחן הצוות דרכים נוספות לשיפור חוויית גילוי האפליקציות באפסטור, שטיבן אינו ידוע בשלב זה.
אפל סירבה להגיב לדיווח.
"אם אפל אכן תממש את הרעיון הזה, מדובר יהיה בבשורה ענקית לשוק", אמר לבלומברג קרישנה סבראמאניאן, מייסד Captiv8, שמסייעת לחברות לשווק עצמן במדיה חברתית. “כל דבר שמפתח יכול לעשות על מנת להגדיל את המודעות לאפליקציה שלו, ולזכות ביותר הורדות, הוא קריטי".