אאוטבריין ולייבפרסון הציגו בוטים לצ'אט של פייסבוק
החברות יספקו מערכות צ'אט שיאפשרו לעסקים לנהל שיח מול הלקוחות. אאוטבריין תספק מערכת המיועדת לעסקי המדיה ואילו זו של לייבפרסון תתמקד בשירות לקוחות
מהפכת הבוטים - מערכות תקשורת אוטומטיות - של פייסבוק מקבלת חיזוק מצידן של שתי שחקניות ישראליות משמעותיות. אאוטבריין המתמחה בהמלצות תוכן ולייבפרסון המתמחה בפתרונות צ'אט לשירות לקוחות הודיעו היום (ד') על השקת שירותי בוט שיאפשרו ללקוחותיהם לנהל דו שיח עם הצרכנים דרך המסנג'ר של פייסבוק.
- המהפכה הדיגיטלית של לייבפרסון לא נותנת את אותותיה בדוחות הכספיים
- אאוטבריין רוכשת את Revee האמריקאית: "הגוגל אנליטיקס של אתרי התוכן"
- "הוושינגטון פוסט" חתם על הסכם עם ספקית המלצות התוכן הישראלית אאוטבריין
אאוטבריין הישראלית הציגה מערכת ששולבה באתר של ענקית המדיה CNN, בה הגולשים יוכלו למצוא את הכתבות המעניינות אותם לבקשתם. למשל, ניתן לבקש בשפה טבעית את כל הכתבות האחרונות בנושא ספורט או אפילו לחדד על בסיס שמות או אירועים.
לייבפרסון מצידה הציגה שילוב של המערכת שירות לקוחות שלה. הפיתוח שהתבצע בישראל שימש לתצוגת תכלית עבור חלק מהיכולות של הבוטים על ידי מארק צוקרברג במהלך החשיפה שהתבצעה בכנס המפתחים של פייסבוק אמש (ג').
הבוט של לייבפרסון שימש להדגמה של הזמנת זר פרחים דרך אתר flowers.com. "פייסבוק מהווה צינור חשוב לתקשורת עם הלקוחות", הסביר ל"כלכליסט" ערן ואנונו, CTO ומנכ״ל לייבפרסון ישראל, ״הפיתוח שלנו מאפשר לחברות לתמוך במספר ההולך וגדל של השיחות הדיגיטליות המתבצעות עם לקוחות״.
טכנולוגיה ישנה, בוטים לא חכמים במיוחד
עם זאת ואנונו הסביר שהטכנולוגיה של הבוטים אינה חדשה, "היא כבר קיימת מספר שנים אבל היא עד כה היא לא הצליחה בגלל מגבלות טכנולוגיות". עוד הוא הוסיף שחברות לאו דווקא רוצות להכריח את הלקוח לתקשר דרך מערכות אוטומטיות, "מותגים רוצים שהלקוחות ירגישו שמתייחסים אליו אישית, בוט לא תמיד מאפשר זאת".
גם מדיווחים של כתבים שהתנסו במערכות הבוטים במהלך הכנס עולה כי הם לא התלהבו מאוד מהאינטראקציה, בלשון המעטה. חלק מהכתבים אף הגדירו את הניסיון שלהם כ"כושל", חלקם אף נדרשו לשמות תואר מחמיאים פחות. רובם סיכמו שהחווייה הזכירה להם יותר ממשק תשובות אוטומטי מאשר מערכת מבוססת בינה מלאכותית.
המודל העסקי של המערכות האלה ברור, אולם מה שלא ברור עדיין זה באילו מקרים הצרכן יעדיף מערכות אוטומטיות ובאילו הוא ירצה מענה אנושי. מה שבטוח שהבוטים של פייסבוק יצטרכו בקרוב להתמודד עם הבוטים של מיקרוסופט, גוגל, אפל ואולי של עוד חברות שכנראה יתבססו על הסייעות הדיגיטליות שלהן. בינתיים, היתרון העיקרי של פייסבוק הוא שהבוטים שלה יודעים להישאר מנומסים ואדיבים.