אחרי מיליון מייל: המכונית החכמה של גוגל גרמה לתאונה הראשונה שלה
המכונית ניסתה להימנע ממכשול בכביש והתנגשה באוטובוס במהירות של 3 קמ"ש. גוגל טוענת שהתאונה נגרמה מאי הבנה נפוצה בין נהגים רק שהפעם "אחד הנהגים אינו אנושי"
המכונית החכמה של גוגל כבר רשמה לזכותה מעל מיליון מייל ללא תאונה רצינית, אבל ההיסטוריה המרשימה הזו הסתיימה, לאחר שרכב ללא נהג של החברה התנגש באוטובוס. התאונה עצמה התרחשה ב-14 בפברואר אך דווחה לתקשורת רק אמש.
- הרובוט הפציפיסט של גוגל
- גוגל תציג פחות מודעות כדי לגבות יותר כסף ממפרסמים
- גוגל ומיקרוסופט עומדות לצד אפל
על פי דיווח של "הגארדיאן", מכונית חכמה של גוגל שנסעה במהירות המרשימה של 3 קמ"ש התנגשה באוטובוס ציבורי שנסע במהירות של כ-24 קמ"ש. איש לא נפגע. על פי הדיווח, המכונית ניסתה להימנע ממכשול שהופיע מולה על האספלט וסטתה ימינה מה שגרם לה להתנגש בצידו האחורי של האוטובוס.
דו"ח התאונה אינו משית אשמה על אחד הגורמים. אך החוק במדינת קליפורניה קובע כי אמור להימצא תמיד ברכב נהג אנושי, שיתפוס פיקוד כאשר הוא מזהה מצב מסוכן. במקרה הזה, הנהג טען שהוא חשב שהאוטובוס יתרחק לפני הסטייה מכיוון שנסע מהר יותר מהמכונית האוטונומית.
התאונה דווקא סיפקה לגוגל הזדמנות להתגאות בכך שהמכונית הגיבה "לשינוי עדכני בתכנות שלה". החברה הקדישה לתאונה חלק ניכר מהדו"ח החודשי שלה, והוסיפה גם כי נגרמה כתוצאה מאי הבנה בין נהגים. "אירועים כאלה קורים מדי יום בין נהגים אנושיים", אמרו בגוגל, "הפעם זה קרה בין נהג אנושי לנהג לא אנושי".
התאונה מעלה שאלה חשובה בתחום האחריות הביטוחית. הילארי רואן, מומחית לביטוח הסבירה שהיא צפתה את העניין והסבירה שאנחנו ככל הנראה ניתקל ביותר ויותר מקרים מהסוג הזה, בהם יהיה קשה להוכיח אשמה. "על מי נטיל את האשמה, על הנהג האנושי, על התוכנה או על נהג האוטובוס?", תהתה.
"כולם יתחילו להאשים את התוכנה של הרכב כל פעם שתאונה כזו תתרחש", חזתה רואן. היא הסבירה גם שפרמיות הביטוח של רכבים חכמים בוודאי יהיו נמוכות יותר מאלה של נהגים אנושיים כי "תוכנה היא עדיין בעלת יכולת חישוב סיכונים יותר טובה. בני אדם פשוט אינם נהגים כה טובים".
אם יוכרע שהמכונית או ליתר דיוק התוכנה, אשמה בתאונה, תהיה זו הפעם הראשונה בה רכב של גוגל מואשם בגרימת תאונה בעודו במצב נהיגה אוטונומי.