מציאות משותפת: חזון ה-VR של פייסבוק
הרשת החברתית מקימה צוות שיעסוק בחיפוש דרכים לחבר בין המדיה החברתית לתחום המציאות המדומה, ככל הנראה במטרה לאפשר שיתוף של תכני מציאות מדומה ברשת
- הפרסומות בדרך לפייסבוק מסנג'ר
- פייסבוק תאפשר הצגה של מאמרים מלאים במקום קישור חיצוני
- בקרוב כולנו נהפוך לכוכבי ריאליטי: הלייב וידיאו של פייסבוק מגיע לארץ
היחידה מתחילה לפעול על רקע הגעתם הצפויה של הריפט לשוק, ויובילו אותה שני מנהלים שהגיעו לפייסבוק מתעשיית המשחקים, דניאל ג'יימס ומייק בות'. להערכת ה"פייננשל טיימס" הדבר מעיד כי חזון החברה בתחום עשוי להזכיר גרסה עדכנית לפלטפורמת סקנד לייף.
בנוסף, שחררה החברה נתונים על מידת הפופולריות של טכנולוגיות רלבנטיות בקרב משתמשיה - כ-20 אלף סרטוני וידיאו בפורמט 360 מעלות (המיועד לצפייה גם באמצעות משקפי VR) הועלו לפייסבוק מאז הוסיפה החברה את האפשרות בשנה שעברה, וזכו לכמה מיליוני צפיות בסך הכל.
פייסבוק כבר הציגה מספר אפליקציות חברתיות לפלטפורמות ה-VR שלה, לדוגמה משחק טניס שולחן לשני משתתפים עבור הריפט או "סושיאל אלפא", אפליקציה למשקפי Gear VR אותם היא מפתחת בשיתוף פעולה עם סמסונג, שמאפשרת לקבוצות של אנשים לצפות בסרטונים ביחד ולנהל שיחה בחדר צ'ט וירטואלי.
"מציאות מדומה היא הפלטפורמה הבאה, בה כל אחד יוכל לחוות כל דבר ולשתף כל דבר שירצה, זו תהיה הפלטפורמה החברתית ביותר", אמר אתמול צוקרברג על במת כנס המובייל במהלך מסיבת העיתונאים של סמסונג, בה השיקה החברה מצלמת מציאות מדומה חדשה.