יותר שיימינג, יותר סנאף: אלה דפוסי השימוש שלנו באינטרנט
חברת בזק פירסמה נתונים ממחקר סטטיסטי שערכה על הרגלי הגלישה וצריכת התוכן ברשת. הפעם חולקו הנשאלים לשתי קבוצות גיל על מנת לבחון כיצד בני הנוער משתמשים בטכנולוגיה
חברת בזק ביצעה מחקר סטטיסטי על הרגלי השימוש באינטרנט בקרב 1,066 גולשים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. מהמחקר עולה כי השיימינג ברשת הוא כבר לא תופעה אלא דרך חיים, כי אפליקציית ווטסאפ הפופולרית הפכה לצינור סרטוני הסנאף המוביל בישראל וכי כל נהג שני עושה שימוש בטלפון הסלולרי תוך כדי נהיגה.
- אתר האינטרנט הראשון חוגג יום הולדת 25 - כך זה נראה
- שווי חברת האינטרנט של אברמוביץ' וקובו מוערך ב-250 מיליון דולר
- כך תדעו שעמוד האינטרנט שגלשתם אליו צונזר
לפי בזק, עולה כי מתוך 6.3 מיליון איש המשתמשים באינטרנט, 40% עושים זאת דרך הסלולר. רוחב הפס הממוצע בגלישה מהבית עומד על 50 מגה. סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק מסבירה כי "נפח הורדת קבצי אינטרנט ברשת הנייחת צמח בלא פחות מ-40% בשנה ועומד על 3 גיגה ליום בממוצע. הדבר נובע בעיקר מכך שהווידאו הפך לסיבה המרכזית לשימוש באינטרנט, וכ-84% מהגולשים צופים בתכני וידאו ברשת".
מהסקר עולה גם כי 58% מהגולשים נחשפו לשיימינג ברשת, 11% מהם בוחרים לשתף את המידע, בעוד ש-29% לא עושים איתו דבר,לטוב או לרע. כמעט שני שליש מהאנשים שחוו שיימינג ברשת או שיש להם היכרות אישית עם אדם שחווה שיימינג הם בני נוער.
שליש ממשתמשי הפייסבוק מעל גיל 18 מתרכזים בקריאת פוסטים, לעומת זאת, כשליש מבני הנוער משתמשי ברשת החברתית כדי להתעדכן בחדשות. בני נוער נוטים פחות לעשות לייקים ולהגיב לפוסטים מגולשים בוגרים, אך הצעירים מדברים יותר בצ׳אט ומובילים בהעלאת תמונות לפייסבוק.
מנתוני הסקר עולה כי 61% מבני הנוער אוהבים לעקוב ברשתות החברתיות אחרי מישהו שמצחיק אותם, לעומת 32% מהגולשים הבוגרים. 75% מבני הנוער נחשפו לסרטוני סנאף בווטסאפ לעומת 50% מהגולשים הבוגרים, ברוב המקרים מדובר בסרטונים מאירועי טרור. בני הנוער חברים בעשרות קבוצות ווטסאפ, לעומת הגולשים הבוגרים שלא מרבים להצטרף לקבוצות.
נתוני הסקר השנה מתחלקים לשתי קבוצות גיל, זו של בני נוער עד גיל 18 וזו של המבוגרים. "הצעירים מובילים באימוץ טכנולוגיות חדשניות, ומסמנים את המהפכות התרבותיות הנובעות מחדירת העולם הדיגיטלי לכל פן בחיינו החלטנו השנה להקדיש מקום נרחב לדפוסי השימוש והרגלי צריכת התכנים של בני הנוער," אומרת הנדלר.