סימילר ווב מגייסת עוד 25 מיליון דולר לפי שווי של 400 מיליון
את סבב הגיוס מובילים דייוויד אליאנס ונספרס. הסטארט־אפ פיתח שירות למדידת תנועת גולשים וגייס רק לפני פחות משנה 15 מיליון דולר. עתה, מרחיבה החברה מצבת העובדים שלה ומחפשת אנשי מכירות
הסטארט־אפ הישראלי סימילר ווב (Similar Web) שפיתח שירות למדידת תנועת גולשים לאתרים ולאפליקציות במובייל, מגייס 25 מיליון דולר נוספים. רק לפני פחות משנה גייסה החברה 15 מיליון דולר, ומאז היווסדה ב־2007 צברה הון של 65 מיליון דולר. לפי מקורות TechCrunch, הגיוס מתבצע לפי שווי של 400 מיליון דולר.
- רומן אברמוביץ' ישקיע 10 מיליון דולר בקרן חדשה שתפעל בישראל
- יישום מקימה קרן חדשה להשקעה בטכנולוגיות חקלאיות
- סינגולריטים של משה חוגג מגייסת קרן של 30 מיליון דולר
את הסיבוב הנוכחי הובילו שני משקיעים קיימים בחברה: ענקית האינטרנט מדרום אפריקה נספרס (Naspers), שלה אחזקות ב־Tencent הסינית וב־Mail.ru הרוסית, וכן הלורד היהודי־בריטי דייוויד אליאנס, שהחל להשקיע בחברה לפני כשלוש שנים. בין המשקיעים הקודמים של החברה מנכ"ל 888 לשעבר גיגי לוי, מנכ"ל מרכזי הפיתוח של מיקרוסופט לשעבר משה ליכטמן והמשקיע יוסי ורדי.
סימילר ווב פיתחה שירות למדידת תנועת גולשים לאתרים ולאפליקציות במובייל ומתחרה בין השאר בשירות הדירוג הפופולרי אלקסה ובגוגל. עם זאת, היא שונה מהן בכך שהיא עוקבת אחר מדדים רבים כמו כניסות, זמן גלישה, איכות ההתקשרות עם האתר ושימושיות. היא מבצעת את המעקב באמצעות מספר גדול של מקורות הכולל הסכמים עם ספקיות אינטרנט, מנועי סריקת אתרים וכן מספר אפליקציות ותוספים להורדה לטלפון ולדפדפן כרום. בין האפליקציות שהיא מפתחת להורדה: Similar Sites המספק מידע על אתרים דומים לאתרים שבהם גולש המשתמש וזכתה ל-300 אלף הורדות בכרום. כיום, מספקת סימילר מידע על 80 מיליון אתרים ו-3 מיליון אפליקציות ובין לקוחותיה: גוגל, איביי וכן טאבולה ואאוטבריין הישראליות.
בסך הכל משרתת החברה 2,500 חברות משלמות שעושות שימוש במערכת המודיעין העסקי שלה בכדי לחקור את תנועת הגולשים בענף בו הן פועלות, וכן להבין את המיצוב שלהן ביחס למתחרים. באתר החינמי גולשים כמיליון איש מדי חודש
החברה, בניהולו של אור עופר, צמחה מאוד בשנתיים האחרונות וגדלה מ־30 ל־250 עובדים, ומהם יותר מ־200 בתל אביב. את ההון היא תפנה לגיוס 150 עובדים נוספים עד סוף 2016. כעת מגייסים ב חברה עשרות עובדי מכירות אונליין למשרדיה בתל אביב.
על פי ההערכות, החברה מייצרת הכנסה שנתית של עשרות מיליוני דולרים ועדיין אינה רווחית, מאחר שהיא במשימת גידול מתמדת; רק כשליש ממכירותיה בישראל. היא נוסדה ב־2007 על ידי המנכ"ל אור עופר וסמנכ"ל הטכנולוגיות ניר כהן.