ראיון כלכליסט
החיבור הישראלי של סוכן־העל שרוצה לשנות את עולם הבידור
סוכן־העל ארי עמנואל, שמייצג את גדולי הטאלנטים בעולם, מקים חברה שרוצה לשדרג את חוויית הצפייה במופעי מוזיקה וספורט. השיטה: איסוף מידע על הקהל דרך מצלמות וחיישנים שממפים את תגובותיו. לדבריו, "זה עולם מלא אפשרויות שאני רק מתחיל לגלות"
הוא נחשב לאחד האנשים החזקים בהוליווד. הסוכנות שלו מייצגת כוכבים כמו ריהאנה, ג'סטין טימברלייק, אלישיה קיז, אדל, מריה שראפובה, נובאק דיוקוביץ' ורבים נוספים. הוא האיש שעליו התבססה הדמות האיקונית ששיחק ג'רמי פיבן בסדרה "הפמליה" - סוכן השחקנים ארי גולד, אדם שלא יודע לקבל "לא" - והעץ המשפחתי שלו מתהדר באח רם עמנואל, לשעבר ראש הסגל של נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש עיריית שיקגו כיום. זהו ארי עמנואל, סוכן שחקנים אקסטרה־אורדינר.
בנובמבר הוא יגיע לישראל כדי לקדם את המיזם העסקי האחרון שלו: חברה חדשה שיקים בשיתוף עם AGT של היזם מתי כוכבי, שתשלב טכנולוגיית IOT (האינטרנט של הדברים) בכל האירועים והמופעים של סוכנות השחקנים שבבעלותו, IMG/WME (וויליאם מוריס אנדוובר), המחזיקה באירועים כמו שבועות האופנה הבינלאומיים בניו יורק, פריז, מילאנו וטוקיו, תחרות מיס יוניברס וחלק מתחרויות הגראנד־פרי היקרות.
בראיון ל"כלכליסט" ממשרדו שבלוס אנג'לס מספר עמנואל: "כיום אני לא יודע כלום על הלקוחות שלי. אני יודע הרבה על הבדרנים והספורטאים, אבל על מי שמגיע למופעים ולאירועים אני כמעט לא יודע כלום". הפתרון אמור להגיע מהטכנולוגיה שפיתחה AGT ומאפשרת עיבוד וניתוח בזמן אמת של נתונים המגיעים מחיישנים ומעבדי תמונה.
AGT, שהוקמה ב־2007, היא קונצרן בינלאומי בתחום הרשתות החכמות, והיא מפעילה מרכזי פיתוח בהרצליה, תל אביב, ניו יורק, סן פרנסיסקו ופרנקפורט. מרבית הפעילות של כוכבי עד היום היתה באבטחה דרך לוג'יק שבבעלות AGT, שסיפקה מערכות מעקב חכמות, ואמורה להיסגר בסוף השנה ולפטר יותר מ־200 עובדים.
במסגרת העסקה יקימו AGT ו־IMG/WME חברה חדשה בבעלות משותפת, שתהיה בעלת הזכויות על כל המידע שיופק באמצעות הטכנולוגיה הזו באירועים ההמוניים של הסוכנות. "בחזון שלי אני רואה חיישנים ומצלמות שמשתלבים באירועי ספורט ואופנה, אם על המשתתפים, אם בתוך הקהל או בכל דרך אפשרית", אומר עמנואל.
"כבר היום בתערוכת אופנה שאנחנו עושים בטורונטו התחלנו לשלב חלק מהפעילות כניסיון ראשוני. אנחנו רוצים לדעת מה הקהל אוהב לשמוע, לא רק איזה סלפי הוא עשה באירוע. אני רוצה לקבל עליו מידע כדי שבעתיד נוכל לספק לו הרבה יותר ממה שהוא מקבל מאיתנו כיום. זה עולם שמלא באפשרויות ואני רק מתחיל לגלות אותן ולחשוב עליהן עכשיו".
עמנואל מאמין שכמות המידע העצומה שתזרום מהחיישנים תשנה לחלוטין את הדרך שבה מתקיימים מופעי בידור או את הדרך שבה הקהל ניגש אליהם. למשל הופעות, שבהן לכל צופה יש בכרטיס הכניסה חיישן, שאליו אפשר להזרים מידע כמו איזה שיר הוא אהב יותר ואיזה פחות, ולקבל תמונות ותגובות מהסביבה. "העולם של הביג דאטה הוא עולם שלא נכנס מספיק לעולם שלנו, ואני מאמין שיש לו הרבה מקום כאן", הוא אומר.