"מפתחים צריכים להסתמך יותר על פרסום כדי ליצור ערך לאפליקציה"
יואב ארנשטיין, בכיר בפייסבוק, אמר בוועידת מובייל 2016, כי "ככל שאנחנו לוקחים יותר מהזמן של הצרכן, המפרסמים יעבירו יותר ויותר תקציבים למובייל"
"הפרסום בתוך האפליקציות גדל ב-2014 ב-70%. מפתחים צריכים היום להסתמך יותר על פרסום כדי ליצור ערך לאפליקציה. מצד שני יש מגמה עולה של חוסר שביעות רצון מצד לקוחות בארה"ב ובאירופה. הצרכנים סבורים שהתעשייה של הפרסום במובייל הלכה רחוק מדי יש יותר מדי פרסומות וחוויה לא מספיק טובה. המשמעות היא גידול בשימוש בחוסמי פרסומות. יש גידול עצום בשימוש בחוסמי פרסומות". כך אמר היום (ב') יואב ארנשטיין, מנהל פתרונות המוניטיזציה של פייסבוק לשוק הגלובי, בוועידת מובייל 2016 של "כלכליסט".
לדברי ארשטיין, הסיבה לגידול היא לאו דווקא היקף היקף הפרסום אלא החוויה של הפרסום. אפל לדוג', ציין ארנשטיין, אישרו להכניס חוסמי פרסומות לתוך המכשירים. "אם אנחנו חושבים על סטיב ג'ובס לפני עשר שנים שהם החליטו שלפלאש לא יהיה מקום על שום מכשיר של אפל הסיבה היתה פשוטה. מאחר והחוויה שהפלאש נתן למשמש לא היתה מספיק טובה מבחינת אפל לא הגיוני שצרכן ישלם 600 דולר על מכשיר אפל מצפים לתת לצרכן את החוויה האולטימטיבית במובייל. מבחינתם, פרסום בתוך מכשירים סלולרים משבש את החוויה של המשתמש. שזה לדעתם מוריד את הערך של המכשיר. בכך שאפל מאפשרים להכניס חוסמי פרסומות הם בעצם מסמנים לאקו סיסטם של הפרסום במובייל שהם הלכו רחוק מדי".
אחד מהדברים שאנחנו חייבם להבין, אמר ארנשטיין, "שככל שאנחנו לוקחים יותר מהזמן של הצרכן, המפרסמים יעבירו יותר ויותר תקציבים למובייל. אבל זה גם אומר שהמפרסם מחפש יותר תוצאות ואיכות כמו שהוא מקבל בערוצים אחרים. בעצם, המפרסם אומר לתעשיית הפרסום במובייל 'אתם חייבים להשתפר'. ואכן יש שיפור ובהתאם לזה אפשר לראות יותר ויותר אנשים מבלים יותר זמן בטלפון מאשר במחשב.
"בתוצאות של פייסבוק ברבעון השני אפשר לראות ש-76% מההכנסות של פייסבוק הגיעו מהמובייל. הרעיון של הפרסום במובייל בפייסבוק הוא פרסום מותאם לאדם. זו הסיבה שאנחנו מצליחים להגדיל את היקף ההכנסות מפרסום בזמן שאנשי עוברים למובייל. בישראל הגישה הצינית אומרת שהפרסום בפייסבוק עובד כי הוא בתוך פייסבוק. המפתח אומר 'למה שהמודל של פייסבוק יעבוד באפליקציה שלי שהיא שונה מפייסבוק?'. מה שעשינו זה לקחת פרסומות של מפרסמים בתוך פייסבוק ולהריץ את אותן הפרסומות בעזרת אותה רמה של התאמה למשתמש באפליקציות צד שלישי. לדוג' שאזם או צ'יטה מובייל כשכולם מריצים את אותן מודעות שרצות בתוך פייסבוק".
לדברי ארנשטיין, המחקר שעשו בפייסבוק על מנת לבחון את תגובת המשתמשים לפרסומות גילה שככל שהמודעה נראית טוב ומשתמשת בדימוים היא תצליח יותר ממודעה שמשתמשת רק בטקסט.
דבר נוסף אותו ציין ארנשטיין הוא מיקום הפרסומות: "הסיבה שצרכן מגיע בסופר למדף גבוה או נמוך היא שהוא יודע שהמוצר שהוא מחפש נמצא שם. המוצרים שהסופר רוצה לקדם את מכירתם הוא נמצאים באמצע. יוזרים יודעים שבאנרים שנמצאים למטה או למעלה הם לחלוטין לא רלוונטים ותשומת הלב שלהם מתעלמת מהם לחלוטין. המודל הטבעי הוא כל מה שנמצא בתשומת הלב של הצרכן".
לדברי אורנשטיין רוב הפרסומות של פייסבוק הם במצב טבעי. "אפליקציות שמכניסות את הפרסומות שלהם בצורה נכונה יכולות לעקוף בביצועי הצפיה שלהן את פייסבוק. הרעיון פה הוא לא רק שצריך לעבוד לפי המודל של פייסבוק אלא שאפשר להשיג למפרסם תוצאות טובות יותר מפייסבוק באמצעות הטמעה נכונה של הפרסום באפליקציה. כיום יש מגמה של מפרסמים שמסיטים תקציבים אל מחוץ לפייסבוק כי שם התוצאות טובות", אמר ארנשטיין.
לסיכום ציין אורנשטיין כי שני הדברים החשובים בפורמט של הפרסום הוא שהוא יוכל להיות מומר לחוויה שנותנים למשתמש, והדבר השני שהוא יותאם למשמש מבחינת התוכן שלו. "היום דרך פלטפורמות נוספות של פייסבוק, החברה לוקחת מידע אנונימי ונותנת אותו למפרסמים באופן המסייע להם להגיש פרסומות רלוונטיות למשתמשים", אמר ארנשטיין.