אפל מחקה מהאפסטור אפליקציות לחסימת פרסומות
הסיבה אינה פירגון לתעשיות התוכן והפרסום - כי אם דאגה לפרטיות המשתמשים; לטענת החברה, האפליקציות שתלו כלי ריגול במכשירי אייפון ואייפד, שאספו מידע אישי ונתוני גלישה בצורה חשאית. לאחר שיתוקנו היישומים, יוכלו לחזור לחנות
- באנו באנר לגרש: חוסמי הפרסומות כובשים את חנות אפל
- מי הקונה המסתורי שרכש את תוסף חסימת הפרסומות הפופולרי אדבלוק?
- "חוסמי פרסומות לא מזיקים באמת לביזנס"
למעט חברת Been Choice, שהודתה שאפל הסירה אותה והבטיחה שתתקן את האפליקציה שלה ותחזור לפעולה בחנות, לא ידוע אילו יישומים נוספים הוסרו. האפליקציה האמורה אפשרה לחסום פרסומות בפייסבוק, גוגל, יאהו ופינטרסט.
הפולמוס סביב חסימת הפרסומות הגיע לשיא לאחרונה, עת אישרה אפל העלאת אפליקציות לחסימות מודעות אל חנות היישומים שלה. כמה מהאפליקציות האמורות הפכו לפופולריות במיוחד בתוך שעות ספורות. למשל, בארצות הברית טיפסה אפליקציית Purify למקום החמישי בטבלת היישומים בתשלום. בבריטניה, היא הסתפקה במקום ה-11 (כשאחריה Peace, עוד אפליקציית סינון פרסומות). זאת, לאחר שהאפליקציות האמורות היו אנונימיות כמעט לחלוטין בטרם הושקה iOS 9.
השינוי במדיניות אפל עורר עורר דאגה בקרב תעשיות הפרסום והתוכן ואף הציב אותה בנתיב התנגשות עם מפעילי אפליקציות ואתרים מסחריים שתלויים בפרסומות לפעילותם. ככל הנראה שהפגיעה בהכנסות מפרסום לא תהיה מהותית, שכן חוסמי הפרסומות האמורים עדיין לא נפוצים דיים כדי להשפיע על פעילות האתרים והיישומים. בנוסף, ישנם שווקים בהם המודעות לחוסמי הפרסומות נמוכה בעוד שבאחרים, כגון ארה"ב וקנדה, משתמשים דווקא נוהגים להקליק על פרסומות רלוונטיות.