פינטרסט: יש לנו 100 מיליון משתמשים פעילים
החברה חשפה לראשונה נתוני שימוש, לפיהם כ-70% מהגולשים מבקרים באתר ובאפליקציה שלה בכל יום. מנכ"ל החברה, אוון שארפ, התנגד להשוואה אל אינסטגרם, ואמר: "אנחנו פועלים כמנוע חיפוש, אינסטגרם היא שירות חברתי"
לראשונה מאז השקת פינטרסט ב־2010 פרסמה החברה את היקף הגולשים הפעילים שמבקרים ברשת החברתית הפופולרית. החברה הכריזה כי יש לה 100 מיליון משתמשים פעילים בחודש, ו־70% מהם אף מבקרים באתר בכל יום.
- לוח התמונות המקוון פינטרסט יאפשר לרכוש מוצרים
- "'הניו יורק טיימס' צריך להיות בפייסבוק, בפינטרסט ובצ'טים"
- פינטרסט גייסה 367 מיליון דולר
אף על פי שבתחילת דרכה נראתה פינטרסט כמתחרה ישירה לאינסטגרם, עם השנים, ובייחוד לאחר שרכשה פייסבוק את אפליקציית התמונות המתחרה, צמחה אינסטגרם במהירות ועברה את רף 300 מיליון המשתמשים הפעילים. פייסבוק לעומת זאת כבר עקפה את רף מיליארד המשתמשים.
אוון שארפ, מנכ"ל ומייסד פינטרסט, מתנגד להשוואה בין שתי החברות. בראיון טלפוני עם סוכנות הידיעות AFP הסביר שארפ: "אינטסגרם היא בסופו של דבר שירות חברתי. אנחנו מצד שני פועלים יותר כמנוע חיפוש. שנינו משרתים מטרות שונות מאוד".
במשך השנה האחרונה השיקה פינטרסט כמה כלים חדשים, ובהם האפשרות לחפש תמונות של מוצרים ואז לרכוש אותם ישירות מתוך הרשת החברתית. כן השיקה שירות המאפשר ליצור רשימות של מוצרים, כמו מתנות לחתונה או רכיבים למתכון. שארפ ציין כי החברה פועלת כדי לצמוח בשווקים חדשים, בעיקר מחוץ לארה"ב. "אנחנו ממוקדים מאוד בתוכן מקומי. אם אתה מחפש מתכונים בצרפת, תמצא כנראה מתכונים של אוכל צרפתי ובצרפתית", אמר.