פלאפון מרחיבה את אחריות היצרן לסמארטפונים משנה ל-5 שנים
חברת הסלולר, שספגה ירידה של 18.6% בהכנסות ממכירת מכשירים ברבעון הראשון, מנסה למשוך לקוחות באמצעות מהלך ראשוני של הרחבת אחריות על כל המכשירים החדשים
חברות הסלולר הוותיקות ממשיכות לחפש פתרונות כדי לגרום ללקוחות להמשיך לרכוש את הסמארטפונים החדשים אצלן. היום (ד') הודיעה פלאפון על מהלך ראשוני במסגרתו היא תרחיב את מסגרת אחריות היצרן על הסמארטפונים משנה אחת לחמש שנים ללא עלות ללקוחות שירכשו אותם אצלה.
האחריות המורחבת תינתן גם למי שאינם לקוחות פלאפון והיא מכסה את כל התקלות שאינן נגרמות על ידי הלקוח כמו שבר או קורוזיה. האחריות תינתן ללקוחות שרוכשים סמארטפונים של אפל, סמסונג, LG, סוני אריקסון ונוקיה.
גיל שרון, מנכ"ל פלאפון צילום: נמרוד גליקמן
לקוחות שרכשו מכשירים בפלאפון בעבר יוכלו גם הם להצטרף לאחריות המורחבת שתחול על חמש שנים ממועד הרכישה. לקוחות אלו יוכלו להצטרף לאחריות בחודש הקרוב בלבד בכפוף לבדיקה חינמית לתקינות המכשיר.
מחיר המכשירים הסלולריים בחברות הסלולר הוותיקות גבוה ביחס לזה שמוצע בחנויות פרטיות ורשתות החשמל והאלקטרוניקה. למחיר. במקביל ככל שההכנסות של חברות הסלולר הוותיקות משירותים נשחקות בשל התחרות האגרסיבית בשוק, הן זקוקות יותר להכנסות ממכירת מכשירים ולכן מחפשות פתרונות שימשכו לקוחות לקנות אצלן.
אחד הפתרונות הוא פריסה רחבה לתשלומים של מחיר המכשירים בחשבונית החודשית, אך אסטרטגיה זו שוחקת מאוד את תזרים המזומנים השוטף של החברות ובפלאפון מעדיפים להימנע מכך. זאת היתה אחת הסיבות לכך שפלאפון רשמה ירידה של 18.6% בהכנסות מציוד קצה ברבעון הראשון של 2015, ואלו הסתכמו ב-228 מיליון שקל לעומת 280 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. כעת יוצאת פלאפון במהלך שנועד לשנות מגמה בתחום הציוד קצה.