שבוע טכנולוגי
הרכישה הגדולה ביותר בתולדות אינטל
אינטל מתרחבת בעסקת ענק בשווי 16.7 מיליארד דולר, ה-G4 החדש מבית LG יכבול אתכם למטען שלכם, טים קוק לא מתלהב מהמהלכים האחרונים של גוגל ואינסטגרם משלבת פרסומות
אינטל רוצה להשתלט על שוק אינטרנט הדברים
יש אולי עדיין מעט מאוד דברים באינטרנט הדברים, אבל עדיין כל חברות הטכנולוגיה מסמנות את השוק הזה כמטרה הבאה שלהם. זה מה שעומד מאחורי העסקה הגדולה והחשובה ביותר בהיסטוריה של אינטל, ששילמה 16.7 מיליארד דולר על יצרנית השבבים אלטרה. השבבים של אלטרה כיום משולבים בעיקר במכוניות, ציוד תעשייתי ומערכות טלפוניה.
העם דורש סוללה חברתית
השבוע בדקנו את G4, סמארטפון הדגל החדש של LG שנחת בארץ. הוא מרשים בכל קנה מידה, אבל הסוללה שלו חלשה למדי. גם הסוללות של גלקסי S6 ושל אייפון 6 היו חלשות למדי. יצרניות הסמארטפונים מתקדמות בכל תחום מדור לדור, אבל בדרך שכחו שלא משנה עד כמה הטלפון קסום ונפלא כל עוד צריך לחפש שקע פנוי שלוש פעמים ביום כדי להשתמש בו.
סטוקסנט נכשל בצפון קוריאה
הווירוס המפלצתי סטוקסנט שהצליח לפגוע בכור האיראני נוסה, כך לפי הדיווחים, גם בצפון קוריאה. שם הוא לא ממש נחל הצלחה, ולא בגלל מערכות אבטחת מידע מתקדמות. סוכני ה־CIA פשוט לא הצליחו להכניס אותו למערכות הכורים שם. ככה זה כשתוקפים בנשק סייבר מדינה מבודדת שעדיין בקושי משתמשת באינטרנט.
קוק לא מתלהב
טים קוק לא ממש מתרשם מצעדי הפרטיות החדשים של גוגל ופייסבוק, שעליהם תוכלו לקרוא במדור זה. בנאום שנשא שלשום האשים קוק ש"כמה מהחברות הגדולות בעמק הסיליקון" (מעניין מי, באמת) מוכרות את משתמשיהן למפרסמים. "זה לא סוג החברה שאפל רוצה להיות", הצהיר. קל להציב סטנדרט כזה כשיצרנית האייפון נמצאת בתקופת שיא של כל הזמנים. המבחן האמיתי של קוק יהיה אם וכאשר המכירות יתחילו לרדת.
ציוצי נשיא
נשיא ארה"ב אובמה ניצל את סוף השבוע שעבר כדי להתכתב עם גולשי טוויטר על תוכניותיו למניעת ההתחממות הגלובלית (ובדרך, כהרגלו, לדבר איתם על כדורסל מה־NBA). אובמה כבר התארח בעבר במערכת הדיונים של רדיט, ענה לשאלות הגולשים וגרם לה לקרוס. כמו במקרה של קוק, גם כאן מדובר בהצבת סטנדרט לפוליטיקאים אחרים בארץ ובעולם, שרובם קצת פחות עסוקים מאובמה. נראה אם הם יעמדו בו.
אינסטה-פרסומות
הלחץ מצד החברה־האם פייסבוק עושה את שלו, ואינסטגרם תחל בקרוב לשלב פרסומות כמרכיב מרכזי בפיד. אפשר לחשוב שלא היה מספיק מבאס להסתובב באינסטגרם עד עכשיו, בין תמונות של רגליים בחוף הים לתמונות של מנות במסעדות יקרות מדי. המדור מקווה שבין המפרסמים יהיו גם קופות חולים, רק בשביל סלוגנים כמו "בבדיקת קולונוסקופיה עם היפות שלי".